Opgelost Query geeft maar 5 records aan terwijl er meer in de database staan

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Piggelmee57

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2019
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
Office 2024
Geachte forumleden,

Ik loop tegen het volgende probleem aan.

In mijn database staat een tabel met 10 identieke gegevens maar mijn query geeft er maar 5, terwijl andere query's die gebruik maken van dezelfde tabel wel alle 10 records aangeven.
Deze 10 identieke gegevens heb ik als test in de tabel geplaatst om de vraag te voorkomen waarom 10 identieke gegevens in een tabel staan.
Ik heb alle gekoppelde tabellen ook verwijderd uit de query maar wat ik ook doe , deze geeft niet meer dan 5 records.
Ik weet dat het moeilijk is om zonder voorbeeld een oplossing te vonden, maar heeft iemand enig idee in welke hoek ik de oplossing kan vinden?
Groet Jan

Zonder de query, de tabel en de data te kennen is dat onmogelijk te zeggen. Plaats eens een voorbeelddatabase.

De hoofdtabel is TblContract. de query geeft er 5 van de 9 terwijl de query QryAabetalingCheck er wel 9 geeft die ook het rapport.

Bijlagen

QryContact begint met: SELECT TOP 5. Dus krijg je maar 5 records.

Hallo Peter, Hartelijk dank, hoe dat kan weet ik niet , voor zover ik weet ben ik daar niet geweest.

Maar nogmaals mijn dank voor je genomen tijd..

Groet
Jan

Graag gedaan.

Voor de volgende keer: als je een query maakt: je ziet in de query ontwerpbalk een keuzelijstje (ongeveer in het midden) waarin je de TOP # kan instellen. Normaal gesproken staat daar "Alles". Daar kun je zelf een waarde intypen, of een keuze maken uit de lijst. Je had dus zelf in het ontwerpscherm kunnen zien dat daar niet "Alles" stond, maar "5". En dat kun je dan simpel weer aanpassen.

OctaFish, nu ik dit weet zal ik er zeker op letten, maar had dit niet gezien..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan