query help.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lstobias

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2009
hallo lezers. ik heb een opdracht voor ict,op school. en ik moet met acces werken (voor de eerste keer). en moet nu een opdracht maken waarbij ik iedereen in een query krijgt die geen sport doet. (het is een grote lijst met alle leerlingen van de school waarop staat
wat ze moeten doen). en nu kan ik wel bij iedereen een vinkje aankruisen maar dat duurt wel erg lang bij meer dan 3000 leerlingen..dus zou iemand hier een oplossing weten?

alvast bedankt!

Gr.

Tobias.

P.S sorry voor deze afschuwelijk stomme vraag.(ben pas net begonnen :evil:)

Hi,

ik ben verbaasd over de opdracht. Ze zullen je toch al wel iets geleerd hebben over queries maken? ... en wat tot nu toe?

Hi,

ik ben verbaasd over de opdracht. Ze zullen je toch al wel iets geleerd hebben over queries maken? ... en wat tot nu toe?

uhm,ze hebben me alleen geleerd wat je ermee kan maar we moeten dit dus oplossen via het internet....maar ik ben er nog niet achter gekomen wat ik nu moet doen. en als ik gewoon "nee" in type krijg ik helemaal niets

OK,

so far so good.

Ik ga niet jouw opdracht maken. Maar wel een beetje op weg helpen.

Voor de queries worden sql-opdrachten gebruikt. Zo'n opdracht wordt uitgevoerd en jij bepaalt hoe de opdracht er uitziet.
Je kan selecties maken, rijen verwijderen, waarden veranderen en berekeningen doen.
... en nog wat meer.

Jouw opdracht komt er op neer dat je "een vinkje" moet zetten bij scholieren die geen sport doen.

Dat betekent dat je rijen moet opzoeken waarin een veld aan een voorwaarde moet voldoen. In die rijen moet je dan een wijziging uitvoeren.

Jouw internet-excursie begint simpel bij Google met de keywords SQL, query en msaccess.

Laat maar zien hoever je hiermee komt; maak ook gebruik van de samenwerking met medestudenten. Probeer zoveel mogelijk Engels, dan is jouw informatiebron het grootst.

Ik zie wel wanneer er weer bijgesprongen moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan