query herhalen met data uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
438
ik heb geen idee of mijn titel juist is. Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en mij op weg kunnen helpen waar te zoeken.

Ik heb een tabel met namen van medewerkers.
jan
piet
kees

Ik heb een tabel met acties (naam medewerker, deadline, actie)
jan 1-2-2012 muur verven
piet 1-5-2012 rapport inleveren
jan 1-3-2012 verslag inleveren

Ik heb een rapport (gebaseerd op een query) die per medewerker de acties verzameld.
jan 1-2-2012 muur verven
jan 1-3-2012 verslag inleveren

piet 1-5-2012 rapport inleveren

Nu kan ik netjes per medewerker een rapport uitprinten (via een formulier selecteer in de betreffende medewerker)

Kan ik automatisch voor iedereen, achterelkaar, een print maken (ahv de tabel namen)?

Nu heb ik per persoon een query gemaakt en via een macro alles achterelkaar gezet maar als er dan een nieuw persoon komt moet ik de query en de macro aanpassen wat omslachtig is.

ik denk iets met een loop maar geen idee waar ik moet zoeken of hoe het werkt. dus eerst het rapport met het eerste record en dan met het tweede record.

alvast bedankt.

@huijb excuses geen idee waarom het berichtje in een oud berichtje terrecht kwam
 
Waarom je voor elke medewerker een apart rapport zou maken gaat mij even boven het hoofd, want ik zou één rapport maken groeperen op medewerker; vervolgens zou ik er voor zorgen dat het rapport voor elke medewerker op een aparte pagina staat, en dan ben je er volgens mij al. Met een formulierfilter zou ik hooguit een los rapport afdrukken als er voor een persoon (nieuw bijvoorbeeld) iets wijzigt.
 
ik wil graag losse rapporten zodat ik ze kan mailen naar de juiste persoon zonder dat deze de gegevens an een ander ook krijgt.
 
Dat kan nog steeds met één rapport; ik zou mijn opties toch eens overwegen voordat je nodeloos rapporten gaat opslaan.
 
graag zelfs. kan je een tip van de sluier oplichten in welke richting ik moet zoeken. want verder dan een verzendmacro heb ik eingelijk nog geen idee en daarin kan ik niet automatisch email adressen of namen uit een tabel halen. of wel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij heb ik het opgelost. in mijn test werkt het nu nog omzetten naar de echte database.

Code:
Private Sub verzenden_Click()

'recordset defineren

Dim db As Database
Dim rs As Recordset
'huidige database selecteren en de uitkomst van de query in het recordset zetten
Set db = CurrentDb()
Set rs = db.OpenRecordset("QEmail", dbOpenSnapshot)
'naar het eerste record gaan
rs.MoveFirst

Do
'doen zolang laatste record niet is bereikt
    Do While Not rs.EOF
'defineren ontvanger en actienemer met veld uit recordset
    ontvanger = rs!email
    actienemer = rs!naam
'report openen voor eerste naam
    DoCmd.OpenReport "TblActies", acViewPreview, , "naam = '" & rs!naam & "'"
'report verzenden naar eerste ontvanger
    DoCmd.SendObject acSendReport, , acFormatSNP, ontvanger, , , "actielijst" & " voor " & ontvanger & " naar " & actienemer, "graag lijst bijwerken"
    Exit Do
'voorgaande herhalen
Loop
'report sluiten
DoCmd.Close acReport, "TblActies", acSaveNo
'naar volgend record gaan
rs.MoveNext
'herhalen tot einde van de recordset
Loop Until rs.EOF

Set rs = Nothing
Set db = Nothing

End Sub
 
Dat is inderdaad de oplossing die ik ook zou gebruiken. Maar dan met één lus; ik zie niet waarom je een dubbele loop gebruikt. Maar als het werkt, dan werkt 't ;)
 
Dat is inderdaad de oplossing die ik ook zou gebruiken. Maar dan met één lus; ik zie niet waarom je een dubbele loop gebruikt. Maar als het werkt, dan werkt 't ;)

ik denk omdat ik het heb gekopieerd en nog niet genoeg thuis ben in loop's om te zien dat hij dubbel.

helaas ben ik ook nog niet zo handig in het maken van tabellen. er zitten nog veel spaties in mijn veldnamen en dat gaat niet zo goed dus ik moet nu mijn hele database eens opschonen (was ook hard nodig)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan