ddirickx
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jan 2009
Beste allemaal,
Ik heb misschien een heel simpele vraag, maar ik heb een database opgebouwd met enkele queries om listboxen te vullen. Sommige hiervan zijn van de volgende sql vorm:
SELECT x
FROM table
WHERE x NOT IN (y);
Waarbij y een copie-paste is van een andere query. Is het mogelijk van y te vervangen door de naam van de query, want als ik de originele y-sql verander, zou ik ook willen dat de huidige query mee aanpast.
Ik heb al getest met [query]![name query] maar dit lukt niet. Een voorbeeld van het volledig uitgewerkte sql vind je in de quotes.
Dank bij voorbaat!!!
Ik heb misschien een heel simpele vraag, maar ik heb een database opgebouwd met enkele queries om listboxen te vullen. Sommige hiervan zijn van de volgende sql vorm:
SELECT x
FROM table
WHERE x NOT IN (y);
Waarbij y een copie-paste is van een andere query. Is het mogelijk van y te vervangen door de naam van de query, want als ik de originele y-sql verander, zou ik ook willen dat de huidige query mee aanpast.
Ik heb al getest met [query]![name query] maar dit lukt niet. Een voorbeeld van het volledig uitgewerkte sql vind je in de quotes.
Dank bij voorbaat!!!
SELECT Usables.ID, Usables.[Usable Name]
FROM Usables
WHERE (((Usables.ID) NOT IN (SELECT Usables.[ID] FROM Usables LEFT JOIN Profiles_Usables ON Usables.ID = Profiles_Usables.[Usable Name] WHERE Profiles_Usables.[Name Profile]=[Forms]![Profiles]![ID])) AND ((Usables.[Usables Type])=[Forms]![Profiles]![UsableType]))
ORDER BY Usables.[Usable Name];