query in sub-formulier op basis van invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbe63

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Beste,

Ik heb het volgende gemaakt
3 tabellen
3 query's
1 formulier met 2 subformulieren

Op het formulier heb ik een keuzelijst met invoervak gemaakt.
De 2 subformulieren bevatten tabellen op grond van een query.
Deze tabellen bevatten "alle" records.

Nu wil ik graag een filter aanmaken op grond van de keuze in het invoervak, zodat maar een deel van de tabel te zien is.

Ook bevat het formulier een tekstvak, de tekst die ik hier graag in wil zien is zou gekoppelt moeten zijn aan een query die afhankt van de keuze in het invoervak.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, of dit maken in de bijgevoegde database en mij uitleggen wat hij gedaan heeft.

Met vriendelijke groet

Jan

Bijlagen

Koppelen subformulier

Het mooiste is als je de subformulieren aan het hoofdformulier kunt koppelen. Stel daarvoor de eigenschappen Subvelden koppelen en Hoofdvelden koppelen in op je subformulieren. Vul bij Hoofdvelden koppelen de naam van je keuzelijst in (tussen vierkante haken) en bij subvelden koppelen de naam van het corresponderende veld uit de gegevensbron van je subformulier. Als je nu uit de mogelijkheden van je keuzelijst een keuze maakt, zou de inhoud van de subformulieren mee moeten veranderen.

Alternatief is om in de afterupdate van je keuzelijst een stukje vba-code te schrijven waarmee je de filter van elk subformulier gaat samenstellen, maar dit moet je naar mijn mening alleen proberen als de methode hierboven echt niet mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan