Goedendag,
Ik gebruik momenteel de volgende SQL code voor een query en dat werkt goed:
Wat ik nu graag zou willen is ook de aantal aanmeldingen van het jaar vóór het geselecteerde jaar erin te hebben. Nu verwacht ik dat ik hier een nieuwe zelfde query voor zal moeten maken (?) (deze query kopiëren en dan Keuzelijstjaar -1 of hoe zetje dat neer ?????). Maar moet ik vervolgens een samenvoeg query toepassen om het geheel uiteindelijk weer te geven in een rapport??
Ik gebruik momenteel de volgende SQL code voor een query en dat werkt goed:
Code:
SELECT tblAanmeldingSoorten.Aanmeldingsoort, Count(tblAanmeldingen.Aanmeldingsoort) AS Aantal, Year([Datum]) AS Jaar
FROM tblAanmeldingSoorten INNER JOIN tblAanmeldingen ON tblAanmeldingSoorten.AanmeldingsoortID = tblAanmeldingen.Aanmeldingsoort
WHERE (((Year([Datum]))=[forms]![frmSelecteerjaarAanmeldingen]![KeuzelijstJaar]))
GROUP BY tblAanmeldingSoorten.Aanmeldingsoort, Year([Datum])
ORDER BY Count(tblAanmeldingen.Aanmeldingsoort) DESC;
Wat ik nu graag zou willen is ook de aantal aanmeldingen van het jaar vóór het geselecteerde jaar erin te hebben. Nu verwacht ik dat ik hier een nieuwe zelfde query voor zal moeten maken (?) (deze query kopiëren en dan Keuzelijstjaar -1 of hoe zetje dat neer ?????). Maar moet ik vervolgens een samenvoeg query toepassen om het geheel uiteindelijk weer te geven in een rapport??