Query maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb een tabel met persoonsgegevens gekoppeld aan een tabel met traject1gegevens in een query. Dit werkt goed.

Nu wil ik een ander traject opstarten waarin zowel de persoonsgegevens als de traject1gegevens nodig zijn.

De vraag is nu hoe ik een nieuwe query kan maken waarin de gevens uit de genoemde query gekoppeld worden aan de traject2gegevens.

Wie helpt mij???

Ik denk dat ik de vraag niet helemaal begrijp.

Mijn voorlopig antwoord is:

Je hebt bij het maken van je eerste query twee tabelen gekozen.

Bij het maken van je tweede query kan je je eerste query kiezen en daar mee verder gaan.

Dat heb ik inderdaad geprobeert maar ik heb moeite met het aanbrengen van de juiste relaties.

De vraag anders gesteld: kun je gegevens uit drie bestaande, verschillende tabellen in één query samenvoegen?

Je gaat naar:

1) Query's
2) Nieuw
3) Ontwerpweergave
4) Je kiest je drie tabellen
5) Druk op toevoegen
6) Je relaties tussen de tabellen aangeven
7) Dubbelklikken op de benodigde velden zodat ze een scherm lager verschijnen
8) query uitvoeren met het rode uitroepteken om te zien of deze naar wens is

Tabel 2 en 3 hebben al een relatie met tabel 1, maar nog geen onderlinge relatie. Op welke manier moet ik de relaties in de nieuwe query maken?

Als zowel tabel 2 als 3 een relatie hebben met tabel 1 dan heben tabel 2 en tabel 3 ook een soort relatie met elkaar (nl. via tabel 1). Het is dus niet meer nodig een relatie tussen tabel 2 en tabel 3 te maken.

Als ik de oorspronkelijke vraag lees, denk ik dat je eerder een nieuwe tabel moet maken dan een query. In die tabel geef je een veld een naam en in het gegevenstype laat je de gegevens opzoeken (laatste uit de vervolgkeuzelijst). Daar kan je aangeven dat de gegevens uit een query moeten komen, en dat kan dan die eerste query zijn. Het andereveld wordt het nieuwe voor de traject2gegevens.
Misschien is het dit wat je zoekt ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan