Query met aantal op doorlopend formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een doorlopend formulier als basis voor planning.
Dit formulier toont een aantal mogelijke inspecties en via een knop kan een volgend formulier geöpend worden waarbij die inspectie dan al ingevuld wordt en een datum e.d. kan worden toegevoegd.
Nu zou ik graag op dit formulier een veld willen dat het aantal openstaande en een veld dat het aantal uitgevoerde inspecties aangeeft.
Ik heb hiervoor query's die op basis van het inspectieveld en openstaande of ingevulde datum een selectie maakt van openstaande of uitgevoerde inspecties. Dit aantal wil ik toevoegen aan het formulier, maar met Som of Aantal krijg ik of verkeerde waarden of foutmeldingen.
Hoe moet ik die query instellen om totaal aantal inspecties te tonen?
En is het wel mogelijk om op een doorlopend formulier een dezelfde query per record een waarde te laten tonen?

De laatste vraag is beantwoord, het kan. Het is namelijk gelukt via een extra query op de query.

Wel vraag ik me af of dit de correcte weg is en of het niet met 1 query minder kan? Bijgaand is nog met 1 query voor gepland, voor uitgevoerd moet een identieke constructie bijgeplaatst worden met andere datumselectie.queryquery.jpg

Plaatje zegt niet zoveel; alleen dat je aan aantal queries aan elkaar geknoopt hebt. En dat stond ook al in de tekst :). Ik zie liever een db met voorbeeld records. En uiteraard de betreffende queries/formulier.

Ik heb 't nog eens nagelopen en het lijkt me inderdaad logisch er een tweetrapsraket van te maken om niet te zeggen onvermijdelijk.

Er doet zich echter wel een ander probleem voor, zodra een inspectielijst meer dan één plan/uitvoerdatum heeft, zijn ze meermaals op het formulier te zien, uiteraard met hetzelde Id.
Omdat het formulier gebaseerd is op een tabel met lijsten en niet iedere lijst al een plan en/of uitvoerdatum heeft werkt alleen een join type 2.

Is er een methode om elk record (Id) maar éénmaal vermeld te krijgen?

Laatst bewerkt:
Als je dat vindt, dan zal dat wel zo zijn :). Ik kan daar niets van zeggen zonder db. Dus dat ik een andere mening heb (voorlopig) doet dus weinig ter zake :D.

In de query Id op group by: Laatste zetten geeft gewenste resultaat. Is dit ook een juiste (lees: zonder latere problemen) oplossing?

(ik zal een kijken of ik de desbetreffende delen kan isoleren in een kleine dB)

Laatste is altijd een linke om op te filteren, omdat je daarmee kijkt naar de interne tabelcounter. Dus of dat ook echt de laatste is? Ik zat meer aan een subquery te denken (zodat je maar één query nodig hebt).

Of het echt de laatste is maakt niet uit, enige doel is een enkele vermelding en de query's leveren al het juiste getal bij iedere vermelding.
Maar subquery?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan