Query met datum criteria, resultaten in combobox wegvallen maar in formulier bewaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LodewijkG

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Beste Helpmij leden,

Ik de volgende query opgebouwd:

tblProduct
-ProductId
-Code
-Description
-Comment

tblPrice
-Price
-ValidUntil
-ProductId

In de query heb ik als criteria voor [ValidUntil] >Date() ingevuld. Dit zorgt er in mijn formulier voor dat producten die vervallen zijn uit de lijst verdwijnen. Echter als ik dan terug kijk bij verleden orders die op dezelfde query zijn gebaseerd, zijn de velden die niet meer aan de criteria voldoen "leeg". Is hier een makkelijke manier om aan te ontkomen?

Ik had zelf gedacht aan het kopiëren van de query en dan het formulier te baseren op de query zonder de datum criteria, dan het keuzeveld waar de waarde ingediend te worden aan te sturen met een query incl. datum criteria. Vroeg me af of dit niet handiger kan?

Dat is denk ik niet de handigste werkwijze, die je hebt bedacht. Aan het probleem zelf kun je niks doen: een datum is nu eenmaal of groter dan vandaag, of kleiner. Je ziet dus of de ene groep als je filtert op >Date(), of de andere kant. Of alles, dat kan natuurlijk ook. Ik zou het formulier dus baseren op een ongefilterde query en met een paar knoppen (als je op vaste datums wilt filteren) of met een datumveld in je koptekst filteren. Dat laatste is het meest flexibel. Maak je 2 knoppen, dan ziet dat er zo uit:
Code:
Private Sub cmdOpen_Click()
    Me.Filter = "[ValidUntil] > " & Date
    Me.FilterOn = True
End Sub

Code:
Private Sub cmdVervallen_Click()
    Me.Filter = "[ValidUntil] <= " & Date
    Me.FilterOn = True
End Sub

Maar wat je ook doet: filteren op het formulier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan