query met externe data

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkypenky

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Het lukt me niet een werkende query te maken van externe data waar ik een koppeling mee heb gemaakt en een tabel uit de huidige database.
Zijn er speciale zaken om rekening mee te houden? In de query zijn 1 "eigen" tabel en 3 tabellen uit een back-end van een andere database opgenomen.
query.JPG

Structuur mogelijk tussentijds gewijzigd

Mogelijk is de structuur van de externe tabel tussentijds gewijzigd. Ga naar koppelingsbeheer vink betreffende tabel aan en probeer opnieuw.

Beste Huub,

Ik krijg wel alle records te zien van de externe tabel dus deze koppeling is wel goed, maar zodra ik een koppeling maak met de locale Tabel1 zijn alle records weer weg.
Tabel1 is nu de enige locale tabel.

Misschien kun je aan onderstaande SQL iets zien?

SELECT ProjectGegevensT.ProjectnummerID, KlantGegevensT.Firmanaam, ProjectGegevensT.Omschrijving, ProjectGegevensT.Projectleider, CalculatietotalenT.Verkoopprijs
FROM ((KlantGegevensT INNER JOIN ProjectGegevensT ON KlantGegevensT.KlantID = ProjectGegevensT.KlantID) INNER JOIN CalculatietotalenT ON ProjectGegevensT.ProjectnummerID = CalculatietotalenT.ProjectnummerID) INNER JOIN Tabel1 ON CalculatietotalenT.ProjectnummerID = Tabel1.ProjectnummerID
WHERE (((ProjectGegevensT.Status)="opdracht"));

Beste Henk,
Mogelijk zoek de op een kolom ProjectGegevensT.Status die niet genoemd is in SELECT probeer onderstaand eens.

SELECT ProjectGegevensT.ProjectnummerID, KlantGegevensT.Firmanaam, ProjectGegevensT.Omschrijving, ProjectGegevensT.Projectleider, CalculatietotalenT.Verkoopprijs, ProjectGegevensT.Status
FROM ((KlantGegevensT INNER JOIN ProjectGegevensT ON KlantGegevensT.KlantID = ProjectGegevensT.KlantID) INNER JOIN CalculatietotalenT ON ProjectGegevensT.ProjectnummerID = CalculatietotalenT.ProjectnummerID) INNER JOIN Tabel1 ON CalculatietotalenT.ProjectnummerID = Tabel1.ProjectnummerID
WHERE (((ProjectGegevensT.Status)="opdracht"));

Bedankt Huub, ik heb het gevonden, een dom foutje van mezelf; koppeling met een verkeerd veld.

Het enige wat er voor mij op dit moment nog overblijft aan onduidelijkheden is dat ik geen referentiële integriteit kan selecteren voor de koppeling.
Als ik in de externe tabel een record aanmaak zou ik ook graag een record in de lokale tabel toegevoegd willen hebben met een één op één koppeling.

Groeten (Henny)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan