query met filter bewerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter nm4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap je probleem niet helemaal, maar ik vermoed dat je een actie gebruikt op je tekstvak (waarom niet een keuzelijst? Veel vriendelijker voor de gebruiker) die de onderliggende query filtert en dat doet filteren op het veld met de standaardfuncties natuurlijk niet. De oplossing is dan ook simpel: bouw alle filters in je formulier.

Nee, dat kan niet. Althans: niet als je de onderliggende query wilt exporteren. Je exporteert namelijk wat er in de query zit, niet wat op het formulier staat.

Is dit een idee : met <Ctrl> <a> alle gegevens in het formulier selecteren, kopiëren naar klembord met <ctrl> <c> en vervolgens met <ctrl> <v> te plakken in Excel

jan

Alles selecteren en kopieren wellicht met sendkeys. In Excel hoef je dan alleen nog maar te plakken.
- of -
Het geheel is misschien ook wel te doen met een externe macrorecorder
.
Jan

Waarom zo'n onveilige en omslachtige methode bedenken waarvan de werking gegarandeerd niet 100% goed gaat werken? Je had al lang de extra filters ingebouwd kunnen hebben :).

Filteren komt regelmatig voorbij in het forum, en daarbij gebruik ik altijd hetzelfde bestand als antwoord. Daarin zit een functie waarmee je zonder problemen een filter kunt samenstellen op basis van keuzelijsten, tekstvakken etc. Zoek die eens op, zou ik zeggen. Jouw manier van filteren is veel te beperkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan