Ik heb een query voor offertes, waarbij de status van de offertes middels een keuzeveld met invoermogelijkheid in het formulier Offertes kan worden gekozen. In dit formulier komt een "Offertelijst" voor cf. onderstaande query
In de tabel offertes komen ook offertes voor met geen status, dus geen waarde in het veld status. Met het keuze in het formulier "Offertes" kan ik wel een keuze (Actueel, Afgewezen cq Opdracht) maken. Het lukt mij echter niet om een keuze te maken waarbij alles, dus ook die offertes waar niets in het veld "Status" staat weer te geven.
Onderstaand werkt perfect zolang er een waarde wordt gekozen welke voorkomt in de tabel. Echter een leeg keuzeveld werkt niet en een * in het keuze veld ook niet.
SELECT Offerte.OfferteId, Offerte.Offertenr, Offerte.Datum, Klanten.Naam, Klanten.Adres, Klanten.Plaats, Offerte.Beldatum, Offerte.Status
FROM Klanten INNER JOIN Offerte ON Klanten.KlantId = Offerte.KlantId
WHERE (((Offerte.Status)=[forms]![Offertes]![Status]))
ORDER BY Offerte.OfferteId DESC;
In de tabel offertes komen ook offertes voor met geen status, dus geen waarde in het veld status. Met het keuze in het formulier "Offertes" kan ik wel een keuze (Actueel, Afgewezen cq Opdracht) maken. Het lukt mij echter niet om een keuze te maken waarbij alles, dus ook die offertes waar niets in het veld "Status" staat weer te geven.
Onderstaand werkt perfect zolang er een waarde wordt gekozen welke voorkomt in de tabel. Echter een leeg keuzeveld werkt niet en een * in het keuze veld ook niet.
Private Sub Status_AfterUpdate()
Me.Refresh
End Sub