query of rapport maken uit twee verschillende tabellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pidie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pidie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Berichten
2
ik heb een tabel met gegevens over de inzetdagen in maanden van wagens.
ik heb een tweede tabel met gegevens over opbrengsten in maanden van wagens.

hoe kan ik een query of rapport maken waarbij we een overzicht krijgen op een blad per maand, en dan met een kolom wagennummers, een kolom inzetdagen en een kolom opbrengsten?
 
Als ik je tabellen zo bekijk, vraag ik me af of je e.e.a. wel goed hebt opgezet, want waarom heb je gescheiden tabellen voor ingezette dagen en opbrengsten? Zijn die gegevens niet aan elkaar gerelateerd, of van elkaar af te leiden? Om bij de vraag te blijven: je kunt de tabellen aan elkaar koppelen op basis van de WagenID. In een query zet je vervolgens alle velden die je wilt zien in het raster.
 
beste octafish
ik heb de gegevens uit excel werkbladen geimporteerd naar losse tabellen in acces.
ik ga eens proberen de tabellen te koppelen aan elkaar, zien hoever ik ga komen.
dank tot dusver
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan