Query op basis van inhoud tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

barney77

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
8
Goede avond.

Ik heb een formulier met daarin een subformulier.
Form vermeld naw gegevens klant. subform geeft orderregels van bewuste klant. Deze orderregels wil ik graag nog verder filteren op basis van twee keuzevelden (op het hoofdformulier) waarin de gewenste ordermaand en orderjaar ingesteld kan worden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken?
 
In het "on change" event van die keuze velden kan je wat code maken die een filter zet op het subform...

Kom je hier verder mee of heb je meer details nodig?

SucZeven!
 
Ik ben verder aan het puzzelen. Wat ik eigenlijk wil is op basis van de inhoud van een keuzelijst met invoervak bepalen welke gegevens worden opgehaald.
Wanneer ik het sql statement van de bewuste query kopieer naar mijn programmacode krijg ik het niet voor elkaar om op basis van de inhoud van de keuzelijst mijn gegevens op te halen.

Zie onderstaand statement. achter WHERE wil ik op basis van de inhoud van opzmaanden een aantal records weergeven. Tweede deel filter ik op basis van een vast staande naam. Dit functioneert wel. Wat doe ik verkeerd??

Private Sub Knop57_Click()

Dim strSQL As String

strSQL = "SELECT Que_orders.OrderID, Que_orders.KindID, Que_orders.OudersID, que_orders.Roepnaam, Que_orders.Tbl_Kinderen.Tussenvoegsel, Que_orders.Tbl_Kinderen.Achternaam, Que_orders.maanden, Que_orders.Jaar, Que_orders.GastouderID, Que_orders.Voorletters, Que_orders.Tbl_Gastouders.Tussenvoegsel, Que_orders.Tbl_Gastouders.Achternaam, Que_orders.Hoeveelheid, Que_orders.Tarief, Que_orders.Omschrijving, Que_orders.Regelbedrag FROM Que_orders WHERE Tbl_orders.maanden= [opzmaanden] & " and Que_orders.tbl_kinderen.achternaam='velden';"

Me.Sfr_Que_orders.Form.RecordSource = strSQL



End Sub
 
Kijk dat zijn contrete vragen, daar houdt ik van :love:

De geleverde SQL zal het helemaal niet doen
strSQL = "SELECT Que_orders.OrderID, Que_orders.KindID, Que_orders.OudersID, que_orders.Roepnaam, Que_orders.Tbl_Kinderen.Tussenvoegsel, Que_orders.Tbl_Kinderen.Achternaam, Que_orders.maanden, Que_orders.Jaar, Que_orders.GastouderID, Que_orders.Voorletters, Que_orders.Tbl_Gastouders.Tussenvoegsel, Que_orders.Tbl_Gastouders.Achternaam, Que_orders.Hoeveelheid, Que_orders.Tarief, Que_orders.Omschrijving, Que_orders.Regelbedrag FROM Que_orders WHERE Tbl_orders.maanden= [opzmaanden] & " and Que_orders.tbl_kinderen.achternaam='velden';"

Je mist minstens een " en tbl_orders bestaat niet in je query, maar ik vermoed omdat je het "prive" hebt willen houden?!

Je zal om dit op te lossen een van de volgende twee dingen moeten doen
1) Opzmaanden Vervangen
.... [" & me.opzmaanden & "] .....
2) Opzmaanden goed ophalen van het form af
[Forms!Formnaam!Opzmaanden]

Ik hoop je je snapt wat ik doe!

SucZeven!

P.S. Als je SQL opslaat in je code doe het dan AUB netjes, haal alle overbodige tabel namen weg... dat houd het leesbaar(der)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan