Een query op een query bouwen is iets standaards, ik weet het. En toch kom ik er niet helemaal uit.
In mijn DB heb ik 3 queries gemaakt waarin door middel van een selectie-vakje aangegeven word of een factuur al bij ons binnen is gekomen of niet.
De factuur is voor een gegeven cursus.
Dus query 1 geeft aan van welke mensen we de factuur nog niet binnen hebben van cursus nummer 1.
Query 2 geeft aan van welke mensen we de factuur nog niet binnen hebben van cursus nummer 2.
En query 3 geeft aan van welke mensen we de factuur nog niet binnen hebben van cursus nummer 3.
Nu wilde ik dus een query maken die deze 3 'samenvoegt'.
Uit de tabel klanten heb ik de naam, adres gegevens ingevoegd.
De rest is de cursus en het selectievakje 'factuur binnen' uit de 3 queries.
Doe ik hier iets fout, want het resultaat geeft alleen 2 klanten weer waarvan we geen 1 factuur binnen hebben gehad.
Ook met de criteria spelen werkte niet.
In mijn DB heb ik 3 queries gemaakt waarin door middel van een selectie-vakje aangegeven word of een factuur al bij ons binnen is gekomen of niet.
De factuur is voor een gegeven cursus.
Dus query 1 geeft aan van welke mensen we de factuur nog niet binnen hebben van cursus nummer 1.
Query 2 geeft aan van welke mensen we de factuur nog niet binnen hebben van cursus nummer 2.
En query 3 geeft aan van welke mensen we de factuur nog niet binnen hebben van cursus nummer 3.
Nu wilde ik dus een query maken die deze 3 'samenvoegt'.
Uit de tabel klanten heb ik de naam, adres gegevens ingevoegd.
De rest is de cursus en het selectievakje 'factuur binnen' uit de 3 queries.
Doe ik hier iets fout, want het resultaat geeft alleen 2 klanten weer waarvan we geen 1 factuur binnen hebben gehad.
Ook met de criteria spelen werkte niet.