Query probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilse20

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Ik ben een vraag. ik weet niet of het op te lossen is

maar ik ben met vba access bezig.
nu is mijn probleem.

Ik heb een tabel, van die tabel heb ik een query gemaakt en van die query heb ik een rapport gemaakt.
hij voert de query goed uit, maar ik heb er ook een where statement instaan en iedere keer als ik de query of het rapport uit wil voeren krijg ik een pop-up box waarin ik de waarde van het where statement in moet vullen.

als ik daar dan de waarde invul die ik moet hebben doet ie het wel.

de waarde die ik wil is een variabele. deze moet uit het access systeem gehaalt worden.

is er een manier hoe de query kan uitvoeren zonder dat ik de pop-up box krijg?

alvast bedankt

ilse

de waarde in where handmatig invullen tussen aanhalingstekens ' '

Byee VRC

de waarde in where handmatig invullen tussen aanhalingstekens ' '

Byee VRC

Dat is waarschijnlijk niet mogelijk want het is een variabele. die is bij iedere gebruiker anders. ik heb een tabel ingemaakt waar hij de gegevens opslaat en daar zet hij dan de username bij. als ik het rapport open moet hij er alleen de gegevens van de desbetreffende gebruiker uithalen en niet alles.

Dat is waarschijnlijk niet mogelijk want het is een variabele. die is bij iedere gebruiker anders. ik heb een tabel ingemaakt waar hij de gegevens opslaat en daar zet hij dan de username bij. als ik het rapport open moet hij er alleen de gegevens van de desbetreffende gebruiker uithalen en niet alles.

dan moet je een check doen eerst van if(user){get data}
en dan kan je deze data vervolgens vullen in je query ;)
ik weet niet precies hoe dit in vba is maar de if zal waarschijnlijk zo zijn.
Code:
IF( check ) THEN
do something
ELSE
do something else
END IF

Byee vRC

Dat kan wel, als je het rapport vanuit een formulier laat draaien. In de criteria van je query verwijs je naar het object van het formulier waarin je varaiabele staat. Op het formulier zet je een knop waarop je het rapport opent. Op onderstaande link een voorbeeld met een query. Voor een rapport werkt het op dezelfde manier.

http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/searchform.html

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je in de query een berekend veld moet aanmaken.

Code:
SELECT Generate_labels.ChangeUserName, Generate_labels.pronum, Generate_labels.Finishing, Generate_labels.Colour, Generate_labels.Ref_num_buyer, Generate_labels.Date
FROM Generate_labels
WHERE ChangeUserName = ChosenName;

dit is de query die ik gebruik. ChangeUserName is de veldnaam in de tabel en ChosenName is de variabele die ik gebruik. deze moet ik dus iedere keer invullen in da pop-up box.

ChosenName is een variabele die in het VBA script staat.

is het misschien ook mogelijk om deze query vanuit vba te runnen ipv in een query in access zelf te zetten? en dat ik dan deze query meegeef aan het rapport?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bakk4318 (Charles) heeft je de oplossing al gegeven.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan