Query probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Beste forummers,

Ik probeer een rapport te maken van kentekens waarvan ze een gezamelijke waarde hebben, namelijk het personeelsnummer.

Dus ik heb bijvoorbeeld twee auto's, kentekens UU-UU-UU en TT-TT-TT waarvan de waarschuwingen opgeslagen zijn in de tabel TBLwaarschuwingen. In deze tabel staat ook het personeelsnummer vermeld. Hier een query van gemaakt.
Ik heb een formulier waarop ik een kenteken ingeef waarna ik op de rapport knop druk. Dan krijg ik een overzicht van de waarschuwingen van dat kenteken. Echter wat ik nu wil is dat hij "ziet" dat het personeelsnummer van UU-UU-UU en TT-TT-TT overeenkomen en de waarschuwingen van beide auto's weergeeft in het rapport.

Ik heb van alles geprobeerd via de de query maar het lukt me maar niet

Alvast dank !

[EDIT] Laat maar, heb het zelf al opgelost. De oplossing was simpeler dan ik dacht. Query bij kenteken verwijderd en laten zoeken op personeelsnummer, Dan blijft ie ook kenteken filteren :P

Laatst bewerkt:
Ik heb iets te vroeg gejuigd, Nu crosschecked de database wel op basis van een personeelsnummer.
Maar als iemand geen personeelsnummer heeft krijg ik dus geen rapport overzicht meer voor het kenteken.

Ik moet dus ergens definieren dat als het veld Pnummer leeg is, hij alleen gegevens laat zien voor het kenteken zoals ingevoerd bij het veld FilterKenteken.

Als ik in de Query onder kenteken de voorwaarde [Forms]![parkeerbeheer]![FilterKenteken] zet dan werkt het niet omdat ik in de Query bij Pnummer de voorwaarde [Forms]![parkeerbeheer]![Pnummer] heb opgegeven.

Weet iemand een simpele oplossing hiervoor ?

<Voorwaarde> Or Is Null Or "" zou je er nog bij kunnen zetten om op lege waarden te filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan