Query: selecteren op voorraad per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruultje

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Ik wil graag in een tabel (loopt nu via excel maar zou dit graag via php en MySQL willen laten lopen) kijken hoeveel voorraad er is per product per week.

Nu lukt dit wel. Maar qua 'layout' zou ik het graag anders willen zien.

Ik wil dat hij eenmaal de productnaam aangeeft en daarachter de cijfers zet welke voorraad er is (geweest) per week. Maar dat lukt mij niet.

Als een product 3x is voorgekomen dan staat de productnaam er ook drie keer. En daarachter dan de voorraad. Dit moet dus veranderen in 1.

Een voorbeeld zoals het zou moeten uitzien (boven in de tabel staan de weeknummers):
Product 1: 22 - 35 - 11
Product 2: 11 - 4 - 44

Maar zo ziet het nu uit
Product 1: 22
Product 1: 35
Product 1: 11
Product 2: 11
Product 2: 4
Product 2: 44

Maar zo wil ik het dus niet (want wordt wel een hele lange lijst op het einde van het jaar).

Het moet dus naast elkaar worden weergegeven. Zoals gezegd verwerk ik dat nu in Excel maar wil het graag laten lopen via MySQL en PHP. Zodat ik nog wat functies kan inbouwen.

Dit is de query die ik gebruik:

PHP:
$sql = "SELECT COUNT(productid) AS product_id, productid AS productcode, 
SUM(stock_amount) AS stock_amount, productid 
FROM stock 
INNER JOIN stock_detail ON stock_detail.stockid = stock.stock_id 
GROUP BY WEEK(stock_datum), productid
ORDER BY productid";

Wanneer ik hem groepeer op week alleen komt het uiteraard ook niet goed.

Kun je uitleggen waarom een product driemaal in die database voor een bepaalde week staat? Waarom heeft een product drie verschillende voorraden? En wat wil je dat uiteindelijk met die verschillende voorraden, nadat je ze op 1 rij hebt?

Is al ok. Zie de PHP sectie.

Toch de uitleg. Het komt niet enkele keren voor per week. Wel in de maand kan de voorraad opgehoogd worden. Of worden verlaagd nadat iets weg is. Bij elke week moet staat dan het aantal in voorraad. Het wordt wel niet per week ingegeven. Wel om de zoveel tijd. Hij moet dan ook vooruit rekenen in samenwerking met hetgeen dat weg is. Ook dat wordt per tijd ingegven. Dus stel van Product 1 heb ik 200 producten in maand 1 en daar gaan er 50 van weg dan heb ik in week 1 200 op voorraad. In week 2 150 op voorraad, in week 3 100 op voorraad etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan