query toont niet enkel de gevraagde eerste lijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

ik heb een probleem met een query, ik vraag dat hij enkel het eerste record van een selectie zou weergeven, maar ik krijg toch een hele lijst als het veld "picklocatie" voor verschillende lijnen hetzelfde is.
Dan krijg ik niet enkel de bovenste lijn , maar alle lijnen die dezelfde picklocatie hebben.

Dit is de SQL-code:

SELECT TOP 1 tblAanvullijst.AanvulID, tblAanvullijst.Artikelnr, tblAanvullijst.Bestelbon, IIf([tblAanvullijst]![Bestelbon]>1,"ja","") AS Dringend, tblAanvullijst.Aanvuller, tblAanvullijst.[Datum aanvraag], tblAanvullijst.[Tijd aanvraag], tblAanvullijst.Picklocatie, tblAanvullijst.Status, tblAanvullijst.[Datum start verwerking], tblAanvullijst.[Tijd start verwerking], tblAanvullijst.[Datum verwerkt], tblAanvullijst.[Uur verwerkt], tblAanvullijst.Probleem
FROM tblAanvullijst
WHERE (((tblAanvullijst.Picklocatie) Is Null Or (tblAanvullijst.Picklocatie) Like "G*" Or (tblAanvullijst.Picklocatie) Like "H*" Or (tblAanvullijst.Picklocatie) Like "I*") AND ((tblAanvullijst.Status)="Aanvraag"))
ORDER BY IIf([tblAanvullijst]![Bestelbon]>1,"ja","") DESC , tblAanvullijst.[Datum aanvraag], tblAanvullijst.[Tijd aanvraag], tblAanvullijst.Picklocatie;

Ik heb de query wel niet zo geschreven, gewoon gemaakt met de query-builder!

Heeft er iemand een idee wat er zou fout kunnen lopen?

thanx!!!

grtz,

chris

Je krijgt meerdere records met Top 1 als er meer records voldoen aan het gevraagde criterium, dus a.h.w. als er een ex aequo situatie is. Je moet dus een criterium maken waarbij er een onderscheid is in de verschillende records.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan