Query uit meerdere tabellen niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbruin

Verenigingslid
Lid geworden
7 jun 2002
Beste mensen,

Ik ben predikant van beroep en wil graag aan mijn kerkenraad maandelijks een lijst overleggen van de bezoeken die ik gebracht heb.

Daarvoor heb ik een tabel "Ledenlijst" en een tabel "Bezoeken" gemaakt.
Van het veld Lidnummer uit "Ledenlijst" heb ik een (een-op-veel) relatie gelegd met het veld Lidnummer in "Bezoeken" en hiervoor referentiele integriteit opgegeven.
In de Query vraag ik uit "Ledenlijst" de naam en adresgegevens van de pastorant op en uit "Bezoeken" de datum en reden van bezoek. Tot zover loopt alles prima.

Nu komt het voor dat mensen door mij bezocht zijn n.a.v. ernstige ziekte en inmiddels overleden zijn. Deze overledenen worden uiteraard uit "Ledenlijst" verwijderd.

Om toch de bezoeken te kunnen rapporteren die ik aan deze mensen gebracht heb, voordat zij kwamen te overlijden, heb ik een tabel "Overledenen" gemaakt, met vrijwel dezelfde structuur als die van ledenlijst. Het veld "Overledenenummer" wordt hierin gemaakt metAutNummering en heeft de primaire sleutel.
In de tabel "Bezoeken" heb ik het veld "Overledenenummer" toegevoegd, dat een relatie heeft met de tabel "Overledenen".

Daarna heb ik een nieuwe Query gemaakt, waarin ik gegevens opvraag uit "Ledenlijst" ,
"Overledenen" en "Bezoeken" . Uit de eerste twee tabellen vraag ik naam+adres, uit de laatste datum+reden bezoek, waarbij de maand waarin het bezoek gebracht is het criterium is.

ECHTER : deze Query levert niet meer dan 1 LEGE RIJ op! Er is NIKS te zien!

Wat doe ik verkeerd ?

Ik heb al gekeken wat er gebeurt als ik de " referentiele integriteit" uit de relaties tussen de tabellen weghaal, maar dat levert ook niks op!

Wie helpt mij ?

Dat is logisch.