Query uitvoeren en link openen via button

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidius

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Ik zit met het volgende probleem.
In mijn hoofdform zit ik met 2 comboboxes die gegevens bevatten voor de uit te voeren query, en 1 opdrachtknop.
002.bmp

Nu wil ik dat die knop een query uitvoert (maar niet opent), en rechtstreeks de hyperlink (resultaat van de query) opent, dit zijn powerpoint bestanden.

Nu heb ik een 2de form aan de button hangen die de query uitvoert, en van daaruit een knop naar de betreffende link, maar ik zou alles in 1 stap willen doen.
003.bmp

Dient er een macro achter de knop gehangen te worden, of gaat het via vba code?

met behulp van macro's weet ik het niet, maar in vba code maak je een recordset aan de hand waarvan je die powerpoint bestanden kan openen.

Enjoy!

met behulp van macro's weet ik het niet, maar in vba code maak je een recordset aan de hand waarvan je die powerpoint bestanden kan openen.

Enjoy!

Dat is het probleem, mijn kennis reikt niet ver genoeg om daaraan te beginnen. Ik kan programmacode wel aanpassen, maar vanaf niets beginnen is echt te lang geleden.

Code:
Private Sub CMD_Ok_Click()

DoCmd.RunSQL "SELECT tblMaskset.ms, tblMaskset.hl, tblMaskset.ms_id, tblFab.fab" & _
"FROM tblFab INNER JOIN tblMaskset ON tblFab.fab_id = tblMaskset.[fab-id]" & _
"WHERE tblMaskset.ms = Forms!zoek!CBOms;"
Application.FollowHyperlink hl

Dit is mijn code achter mijn knop tot nu toe. Hij blijkt problemen te hebben met de WHERE functie, maar snap niet waarom.
Moet ik eerst de query laden of zo?

Heb het probleem opgelost.
Ik open de hyperlink via een nieuwe form, met de load functie.
Code:
Private Sub CMD_Ok_Click()
Dim db As DAO.Database
Dim qdf As DAO.QueryDef
Dim strSQL As String
Set db = CurrentDb
Set qdf = db.QueryDefs("Query1")
strSQL = "SELECT tblMaskset.ms, tblMaskset.hl, tblMaskset.ms_id, tblFab.fab  " & _
             "FROM tblFab INNER JOIN tblMaskset ON tblFab.fab_id = tblMaskset.[fab-id]" & _
             "WHERE tblMaskset.ms='" & Me.CBOms.Value & "';"
qdf.SQL = strSQL

DoCmd.OpenForm "frmtest", acNormal, , , acFormEdit
Van zodra de link geopend is sluit de form met de close functie, zodat niemand te zien krijgt dat er een 2de form geopend werd.
Toch bedankt voor het lezen van mijn probleem, oplossing bleek niet zo eenvoudig te zijn denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan