query vanuit query

Status
Niet open voor verdere reacties.

droogers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Bekijk bijlage Debiteuren.rar
Hallo,
In mysql wil ik vanuit een tabel 2 queries maken en die weer samenvoegen tot 1 nieuwe querie. Dit lukt echter niet. Ik ben al aan het experimenteren geweest met union all en intersect maar het lukt niet. Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar krijg ?
In de bijlage vindt je een access database wat weergeeft wat ik wil. De querie ´qrydebiteurenTOTAAL´ moet er uiteindelijk uitkomen in mysql.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Johan

Beste John

Vergeet niet dat in je union select het aantal velden gelijk dient te zijn en ook de naam.

Waarom werkt dit niet

query 1
Code:
Select ta.lidid , ta.omschrijving , ta.grootboek , ta.credit , tb.debet sum(ta.credit - tb.debet)
from query1 ta , query2
where ta.lidid  = ta.lidid
Je zou de query ook nog iets kunnen aanpassen

query 2
Code:
Select ta.lidid , ta.omschrijving , ta.grootboek , 
if(ta.credit ,ta.credit,0),
ifif(ta.credit ,ta.credit,0)
sum((ta.credit ,ta.credit,0) - (tb.credit ,tb.credit,0))
from query1 ta , query2
where ta.lidid  = ta.lidid
Je kan er ook nog een group by bij plaatsen dan weet je zeker het resultaat.
group by ta.lidid

query 2 dient je nog even de juist naam te geven te krijgen bij ( if naam)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp.
Ik heb de volgende code van query1 gebruikt:

Code:
Select ta.lidid , ta.omschrijving , ta.grootboek , ta.credit , tb.debet, sum(ta.credit - tb.debet)
from query1 ta , query2
where ta.lidid = ta.lidid

Ik krijg echter de foutmelding: query1 doesn´t exist.
Wat doe ik fout ?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp.
Ik heb de volgende code van query1 gebruikt:

Code:
Select ta.lidid , ta.omschrijving , ta.grootboek , ta.credit , tb.debet, sum(ta.credit - tb.debet)
from query1 ta , query2 tb
where ta.lidid = ta.lidid

Ik krijg echter de foutmelding: query1 doesn´t exist.
Wat doe ik fout ?

query 1 moet de tabelnaam zijn ik weet niet hoe deze heet dus heb er maar query aan gegeven

oke. bedankt. Maar wat moet ik dan invullen query2 ?

de andere tabelnaam; in de access database stonden 2 tabellen. Als dit al vieuw zijn moet en even wat andere dingen gaan toepassen

je kan best de tabelnamen prijsgeven zodat ik ze hem zonder vervelende data in elkaar kan zetten.

Fijn dat je me wilt helpen.:)
Er is in mijn database sprake van maar 1 tabel. De 2 queries zijn op deze tabel gebaseerd. De naam van de tabel is tbljournaalposten.
Ik ben trouwens ook met view aan de gang geweest maar mijn provider ondersteunt dit niet (kreeg foutmelding dat ik superuser moest zijn om dit te kunnen).

Laatst bewerkt:
Fijn dat je me wilt helpen.:)
Er is in mijn database sprake van maar 1 tabel. De 2 queries zijn op deze tabel gebaseerd. De naam van de tabel is tbljournaalposten.

Je wilt dus met query 3 resultaten hebben.

Ik weet niet welke programmeer taal je er om heen zet, maar ik zal 1 query maken. En vanuit die kant gegevens weg laten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan