Goedemiddag allemaal
Het gaat over dit script
Wijzigen lukt me prima alleen ik krijg standaard een fout bovenaan de pagina:
Ik weet niet precies waar dat aan ligt, zal wel erg voor de hand liggen waarschijnlijk.
Maargoed ik heb dus andere gegevens ingevoerd en op de knop geklikt, de gegevens zijn prima aangepast alleen krijg ik in de invoer balkjes de volgende fouten
USERNAME
WACHTWOORD
Ik zou graag de fouten willen wegwerken.
Ik ben nog niet erg gedreven in het programmeren dus heb niet zin in onaardige reacties zoals: wat slecht geprogrammeerd enz..
Dat weet ik ook wel namelijk.
Alvast bedankt voor de moeite:thumb:
Met Vriendelijke Groet,
Beetsma
Het gaat over dit script
PHP:
<?php
include 'connection.php';
if (!isset($_POST['submit'])){
$q ="SELECT * FROM members WHERE ID = $_GET[id]";
$result = mysql_query($q);
$person = mysql_fetch_array ($result);
}
?>
<html>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<div id="stylized" class="myform">
<form id="form" name="invullen" method="post" action=" <?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"/>
<h1>aanpassen</h1>
<p>Gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen</p>
<label>gebruikersnaam
<span class="small"></span>
</label>
<input type="text" name="username" value="<?php echo $person['username']; ?>" />
<label>wachtwoord
<span class="small"></span>
</label>
<input type="text" name="password" value="<?php echo $person['password']; ?>" />
<input type="hidden" name="id" value="<?php echo $_GET['id'];?> "/>
<button type="submit" name="submit" >aanpassen</button>
<div class="spacer"></div>
</form>
</div>
<?php
if (isset ($_POST['submit'])){
$u = "UPDATE members SET username ='$_POST[username]', password='$_POST[password]' WHERE ID = $_POST[id]";
mysql_query ($u) or die (mysql_error());
echo "<center>gebruiker is succesvol aangepast!<a href='index.php'><br> Ga terug </a> </center>";
} else {"vul de velden goed in";
}
?>
Wijzigen lukt me prima alleen ik krijg standaard een fout bovenaan de pagina:
Code:
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\test\aanpassen.php on line 9
Ik weet niet precies waar dat aan ligt, zal wel erg voor de hand liggen waarschijnlijk.
Maargoed ik heb dus andere gegevens ingevoerd en op de knop geklikt, de gegevens zijn prima aangepast alleen krijg ik in de invoer balkjes de volgende fouten
USERNAME
Code:
<br /><b>Notice</b>: Undefined variable: person in <b>C:\xampp\htdocs\test\aanpassen.php</b> on line <b>27</b><br />
WACHTWOORD
Code:
<br /><b>Notice</b>: Undefined variable: person in <b>C:\xampp\htdocs\test\aanpassen.php</b> on line <b>32</b><br />
Ik zou graag de fouten willen wegwerken.
Ik ben nog niet erg gedreven in het programmeren dus heb niet zin in onaardige reacties zoals: wat slecht geprogrammeerd enz..
Dat weet ik ook wel namelijk.
Alvast bedankt voor de moeite:thumb:
Met Vriendelijke Groet,
Beetsma