Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
148
Ik wil een selectiequery maken op basis van een tabel. Met die tabel is alles in orde. Met de query ook, tot ik een criterium wil toepassen. Dan wordt geen enkel element meer getoond.

Een beetje meer uitleg. In de tabel staat een element 'tegenpost'; de gegevens daarvan worden opgezocht in : SELECT T_Rekeningenstelsel.Autonr, T_Rekeningenstelsel.Naam FROM T_Rekeningenstelsel;
Bij de weergave van deze tabel wordt in de kolom 'tegenpost' info onder de vorm van tekst getoond.

De query is gelinkt aan de tabel en bevat alle posten ervan. Als ik een tekst invul als criterium voor 'tegenpost' volgt het bericht dat het gegevenstype niet correct is; vul ik een getal in, dan komt komt 1 regel op het scherm, zonder enig gegeven.
Moet ik hier het volledig pad opgeven zoals in de tabel opgegeven wordt? Zo ja, hoe doe ik dat?
 
Heb je in de tabel de kolom tegenpost wel de goede gegevenstype gegeven?
Of je geeft in je criterium een bereking voor een tekstveld?????
 
Japsur,

In de hoofdtabel staat een element TEGENPOST; dit element zelf is numeriek. TEGENPOST roept in de tabel T_Rekeningenstelsel het element NAAM op; dit laatste is een tekst.

In de query staat gewoon een verwijzing naar TEGENPOST uit de hoofdtabel, zonder enige opgave van aard van dit element.

Tot hier lijkt alles in orde, want als ik de query uitvoer zonder enig criterium komt het gewenste element NAAM te voorschijn.

De tabel T_Rekeningenstelsel heeft 3 velden: autonr (autonummering), nummer (numeriek) en naam (tekst).
 
paul_jacobs,

ja, zo staat het er, tussen aanhalingstekens.
 
Kun je misschien de DB even plaatsen, bijv alleen de tabellen/queries in kwestie?
 
In bijlage een kopie van het databestand.

Vermits een bestand met exentie .mdb niet kan bijgevoegd worden, heb ik mdb vervangen door txt; jij wijzigt dit terug tot .mdb.


Ik hoop dat je de anomalie ontdekt.
 
Staat mijn document bij vorig bericht?

Zo neen, leg me eerst even uit hoe ik een document kan bijvoegen.
 
Ik slaag er niet in de database hier te plaatsen.
Daarom beschrijf ik ze:

Ik geef telkens veldnaam en gegevenstype

Tabel T_Financieel
betaling ID / autonummering
datum / datum/tijd
betalingswijze / numeriek / met opzoeken: SELECT [T_Banken&Kas],[T_Banken&KasID],[T_Banken&Kas].Instelling FROM [T_Banken&Kas]

T_Banken&Kas
banken&kasID / autonummering
instelling / tekst

T_Rekeningenstelsel
rekeningenstelselID / autonummering
nummer / numeriek
naam / tekst

Query Q_financieel
bevat alle elementen van tabel T_Financieel

Het gaat om een mini-minikasboek. Wat ik nog wil bereiken is een opsomming en totaal per rubriek vh rekeningenstelsel. Ik wou dit doen door een criterium in te vullen in de query, maar dan krijg ik niets meer te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan