Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zurrik

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Ik heb een tabel met bedrijven en een tabel met offertes. Nu wil ik graag de bedrijfgegevens laten zien, in enkele tekstvakjes, die horen bij het geselecteerde offertenummer in een keuzelijst.

Dus ik heb een keuzelijst met offertenummer. Iedere offerte heeft een bedrijfnummer, en die wil ik graag laten zien in een tekstvakje op het moment dat ik op dat offertenummer klik.

Is dit mogelijk, ja natuurlijk. Maar hoe?

Waarschijnlijk in een query denk ik, maar ik zit nog steeds in de beginfase.

Kan dat iets zijn van: Me.mijntekstveldje = bedrijven.naam from bedrijven where bedrijven.bedrijfnr = offerte.bedrijfnr

Dit werkt namelijk zo niet, hoe moet ik dit invoeren??

Laatst bewerkt:
Je zit op de goede weg.
Je kunt hiervoor de functie dFirst(<JouwVeld>, <JouwTabel>, "Offertenummer=" & cstr(me.lstOffertenummer)) gebruiken.

Ik ken jou veld-, tabel- en objectnamen niet, die zul je dus zelf moeten invullen.
In de help functie van access kun je meer informatie vinden over deze functie.

Dat is afhankelijk van de wijze waarop je je formulier in elkaar hebt gezet.
Meestal is het het handigst om het in VBA te doen, soms kan het ook in de RowSource property van het betreffende veld.
Post je mdb, vertel waar het zit, dan is het eenvoudiger te zeggen wat je precies moet doen.

Als het goed is staat ie erbij, ik heb zoveel nog niet aan gedaan maar ik vind het geweldig dat je me wil helpen.

Bijlagen

Is ook niet zo moeilijk.
Ik heb het voor één veld even voor je uitgewerkt.

Bijlagen

Ja zo ziet het er inderdaad wel makkelijk uit. Maar om daar zelf achter te komen valt niet echt mee. Hartelijk dank. Ik kan nu weer een heel stuk vooruit. Als ik weer een vraag heb zul je het wel weer tegen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan