QueryDosDevice failed

• Onderwerp starter Onderwerp starter max1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

max1

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Beste allemaal,

voor de 2e keer binnen een maand kreeg ik vandaag de volgende melding:

"Query Dos Device Failed''-FOUT, er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de aanvraag te voldoen"

Het gaat volgens bronnen op internet om de file "mmcndmgr.dll"
Die file staat wel op mijn pc, in de map system32

Niet speciaal bij een programma maar gewoon bij gebruik applicaties of Internet.

Op mijn PC is VIA RAID tool geinstalleerd. Systeem: Windows Xp Servicepack3.

Er schijnt een oplossing te hebben gestaan op de site van Microsoft maar die link werkt niet meer.

Als ik de pc afsluit en daarna weer opstart, komt de melding niet meer. Hoe kan ik dit repareren?

Groetjes en dank zeggend voor de antwoorden, Gerrit

Vlgs. wat ik zo lees zijn er een paar mogelijkheden (optie 3 uit eigen doos ;)):
a. Deïnstalleer Via Raid tool uit Windows. Natuurlijk de driver laten staan als je ook echt een Raid-set hebt nu (Raid-0, Raid-1, Raid-5).
b. Vraag je af of je een of andere memory-stick/externe harde schijf op je systeem hebt gehad. Sluit die nog een keer aan en verwijder die veilig, dus via "Hardware veilig verwijderen" (bekende icoontje naast de klik rechtsonder).
c. Verwijder alle ingangen van schijfapparaten/partities die je nu niet gebruikt in de registry.
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
Verwijder alle \DosDevices\ registerwaarden van apparaten die momenteel niet aan de computer hangen (welke nu wél actief zijn kun je in Deze Computer zien).
Voorbeeld (zie bijlage): Stel dat ik een externe harde schijf of memory-stick aan mijn computer had (nu dus niet meer) die de schijfletter G: had gekregen, dan zou ik de registerwaarde \DosDevices\G: verwijderen en daarna de pc opnieuw opstarten.

Wellicht helpt het.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• mounted_devices_xp_removal.JPG
    mounted_devices_xp_removal.JPG
    84,5 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan