Hallo,
Momenteel ben ik een applicatie aan het bouwen in VB 2010 Express Edition. Daartoe heb ik vanuit Acces 2010 een aantal tabellen(databases) geplaatst in een Windows Form.
De tabel bestaat uit de volgende velden/kolommen: ID, Producten & Activiteiten, Aantal, Kosten Exclusief btw 21%, BTW bedrag, Kosten Inclusief BTW, Begindatum, Einddatum, Bijlage.
Graag zou ik willen dat a.d.h.v. het gekozen 'product/activiteit(per product activiteit geld een standaardprijs)' en 'aantal' door de gebruiker, de Velden: 'Kosten Exclusief btw 21%, BTW Bedrag, Kosten Inclusief BTW automatisch worden gevuld. M.b.v. de automatische berekening: Producten & Activiteiten * Aantal. Daarnaast zou ik graag willen dat de gebruiker als de applicatie is geactiveerd een begindatum, einddatum, en bijlage kan invoeren in de velden.+ Totaaloverzicht van tabelbedragen (alle tabelregels bij elkaar opgeteld) in textboxen los van de tabel. Dus de tabelcijfers moeten getotaliseerd worden in aparte textboxen die los van de tabel in de window worden weergegeven. Bijv.: als de gebruiker 2 records heeft ingevoerd in de tabel, namelijk Rij1; totaalbedrag incl. 21% btw = 100, Rij2; totaalbedrag inclusief 21% btw 200. In de afzonderlijke textbox los van de tabel moet dan het totaalbedrag van 300 euro komen te staan. Dus totaal van tabelbedragen moet dan gekoppeld worden aan losstaande textboxen.
Ik heb van alles geprobeerd in de Query Builder van VB 2010 Express Edit. Maar krijg het niet voor elkaar. Bij voorkeur een simpel voorbeeldbestandje meesturen (indien mogelijk). Graag stapsgewijs uitleggen hoe te komen tot de oplossing hiervoor.
Ben hier al uren aan het stoeien geweest, zou top zijn als iemand me verder kan helpen.
Alvast dank.
Robert
Momenteel ben ik een applicatie aan het bouwen in VB 2010 Express Edition. Daartoe heb ik vanuit Acces 2010 een aantal tabellen(databases) geplaatst in een Windows Form.
De tabel bestaat uit de volgende velden/kolommen: ID, Producten & Activiteiten, Aantal, Kosten Exclusief btw 21%, BTW bedrag, Kosten Inclusief BTW, Begindatum, Einddatum, Bijlage.
Graag zou ik willen dat a.d.h.v. het gekozen 'product/activiteit(per product activiteit geld een standaardprijs)' en 'aantal' door de gebruiker, de Velden: 'Kosten Exclusief btw 21%, BTW Bedrag, Kosten Inclusief BTW automatisch worden gevuld. M.b.v. de automatische berekening: Producten & Activiteiten * Aantal. Daarnaast zou ik graag willen dat de gebruiker als de applicatie is geactiveerd een begindatum, einddatum, en bijlage kan invoeren in de velden.+ Totaaloverzicht van tabelbedragen (alle tabelregels bij elkaar opgeteld) in textboxen los van de tabel. Dus de tabelcijfers moeten getotaliseerd worden in aparte textboxen die los van de tabel in de window worden weergegeven. Bijv.: als de gebruiker 2 records heeft ingevoerd in de tabel, namelijk Rij1; totaalbedrag incl. 21% btw = 100, Rij2; totaalbedrag inclusief 21% btw 200. In de afzonderlijke textbox los van de tabel moet dan het totaalbedrag van 300 euro komen te staan. Dus totaal van tabelbedragen moet dan gekoppeld worden aan losstaande textboxen.
Ik heb van alles geprobeerd in de Query Builder van VB 2010 Express Edit. Maar krijg het niet voor elkaar. Bij voorkeur een simpel voorbeeldbestandje meesturen (indien mogelijk). Graag stapsgewijs uitleggen hoe te komen tot de oplossing hiervoor.
Ben hier al uren aan het stoeien geweest, zou top zijn als iemand me verder kan helpen.
Alvast dank.
Robert