query's vervangen door 1 parameterquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
hello,

op deze moment heb ik een 8tal query's die me elk dezelfde info geven, maar voor een ander deel van het magazijn.
Om het aantal formulieren dat ik moet maken te beperken, ga ik proberen (op aanraden van enkele mensen hier binnen het forum) om 1 parameterquery te gebruiken.
de parameterquery heb ik kunnen maken, maar enkele dingen zijn me nu niet volledig duidelijk:

*In de originele query's had ik bij de voorwaarde van locatie steeds: is null or like "a*"
Als ik de parameterquery nu laat lopen kan ik maar 1 voorwaarde ingeven, is het mogelijk van hier een uitgebreidere voorwaarde voor te maken? Er is namelijk ook 1 query waar ik 4 voorwaarden bij gebruik: is null or like "g*" or like "h*" or like "i*".

*Het lukt me ook niet om via de parameterquery de gegevens te laten zien die voldoen aan de voorwaarde is null bij de kolom locatie. Als de parameter gevraagd wordt en ik laat het vak leeg, of typ is null, dan krijg ik geen record te zien. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

*Hoe moet ik juist vanop een formulier met 7 knoppen ervoor zorgen dat deze parameterquery wordt ingevuld door een druk op de knop?

*Als dit bestand op verschillende computers tegelijk gebruikt wordt, kan dit dan problemen geven als dezelfde query vanop verschillende computers tegelijk wordt aangeroepen?
Kan dit zoals records ook gelocked zijn?

thanx and grtz,

chris

Hey,

heb al gevonden hoe ik meerdere voorwaarden kan instellen bij de parameterquery en hoe ik de null waardes moet oproepen ook.

Heb dan nu een formulier gemaakt op de paramterquery, en zou dan graag via een knop op een ander formulier ineens een record kunnen oproepen die voldoet aan bepaalde voorwaarden zonder dat de persoon die deze knop indrukt nog een parameter moet aangeven. Iemand a clue?

grtz,

chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan