Queryuitkomst in formulier tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

EGeen

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Goedemiddag,

Ik ben bezig een boekhoudprogramma te maken. Nu heb ik enkele eisen daardoor maak ik deze zelf. (Tevens vind ik het leuk om te doen:D). Ik ben eigenlijk onbekend met access heb er enkel boek van gelezen.

Ik heb een query gemaakt die enkel de bedragen optelt waarachter een vinkje is geselecteerd: query:

Kolom 1
Veld: Bedrag
Totaal: Som
Weergeven: geselecteerd

Kolom 2
Veld: Afschrift
Totaal: Group By
Criteria: Waar

Hieruit komt het totaalbedrag. (Dit beslaat maar 1 cel!)
(het idee van mij is dat kolom 2 alles selecteerd wat waar is gevinkt, en dat kolom 1 deze geselecteerden opteld), enkel Kolom 1 is te zien en dit is 1 record

Deze uitkomst wil ik automatisch laten weergeven in een formulier tenzamen met nog 5 soortgelijke query's netjes gesorteerd etc. in een tekstvak(geen kopie met stuk van query erbij en schuifbalken etc). Dit lukt mij niet, hij geeft regelmatig na wat uitproberen #Naam aan of een verkeerd bedrag(waar die wegkomt snap ik ook al niet).

Hoop dat het zo goed duidelijk is gemaakt,

EHJ Giezen

Laatst bewerkt:
Dlookup

Als je het eens als volgt probeert:
Maak een ongebonden formulier, dat wil zeggen niet aan een tabel of query gekoppeld. Zet alle zaken die niet van belang zijn uit, schuifbalken, recordzoekers, navigatieknoppen etc.
Maak een tekstvak op het formulier en zet bij de eigenschap besturingselementbron iets als:
Code:
=DLookUp("Bedrag";"query1")
Aangenomen dat je query query1 heet.

Raar

Als je het eens als volgt probeert:
Maak een ongebonden formulier, dat wil zeggen niet aan een tabel of query gekoppeld. Zet alle zaken die niet van belang zijn uit, schuifbalken, recordzoekers, navigatieknoppen etc.
Maak een tekstvak op het formulier en zet bij de eigenschap besturingselementbron iets als:
Code:
=DLookUp("Bedrag";"query1")
Aangenomen dat je query query1 heet.

Waar linkt/staat het woord "Bedrag" naar? ik dacht dat ik hem had, maar nu geeft hij overal hetzelfde bedrag weer (het eerste bedrag in de kolom van de 2e tabel en niet van de query). Dit terwijl ik helemaal niet link naar de tabel!(heeft ook niet dezelfde naam) Ik heb DLookUp opgezocht, en snap het wel, maar snap niet hoe hij nu fout werkt!

Dit staat nu in mijn Best.elementbron:
=DLookUp("Bedrag";"Afschrift Lopend")

- Bedrag heb ik overgenomen van uw voorbeeld (deze geeft € 500 aan(het eerste bedrag in de tabel), als ik deze de kolomnaam van de query geef: Tot Afschrift lopend geeft hij #Fout weer.
- Afschrift Lopend = een van de query's

Het vreemde is dat ik deze zin vaker heb gebruikt, (enkel Afschrift Lopend (de naam van de query is anders) en overal afgezien 1 overal €500 krijg te staan

de tabellen heten "Rek: Vaste lasten" & "Rek: Lopend" dus deze lijken niet op elkaar,

Veldnaam

Het woord Bedrag staat voor de naam van het veld die opgehaald moet worden. De dlookup haalt dus de inhoud van het veld Bedrag uit de query met de naam query1.

Suggesties?

Ik heb al enige tijd geen reactie meer gehad, en hoop eigenlijk dat iemand nog met een geweldig idee aan komt zetten. Anders ben ik helaas tot sluiten van mijn kleine projectje genoodzaakt.:shocked:

Vierkante haken

Probeer nog eens de naam van de query tussen vierkante haken te zetten, dat wil nog wleens helpen bij objectnamen met spaties erin. Handiger is om nergen spaties te gebruiken in objectnamen, dan heb je dat geklungel nooit. Een andere suggestie is om (een gedeelte van) je database bij te voegen zodat we er eens naar kunnen kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan