Quick Launch bar Windows XP vs Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonono

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
289
Na installatie van Windows 7 heb ik de Quick Launch bar toegevoegd aan de taskbar volgens (het komt overigens alles op hetzelfde neer):




Als ik de Quick Launch bar open in Windows XP, dan opent een vertikale lijst met programma’s en kun je eenvoudig een programa openen door met de muis over de programma’s te gaan en te klikken
Als ik een programma uit deze lijst open, dan wordt een tab afgebeeld in het VRIJE gedeelte van de taskbar naast de Quick Launch bar.

In Windows 7 een aantal programma’s onder de Quick Launch bar toegevoegd en de lengte van Quick Launch bar ingesteld door de vertikale gestippelde balk te verschuiven. Vervolgens Lock the taskbar.
Dan komt het:
De vertikale lijst met programma’s in de Quick Launch bar is verdwenen als je op de de vertikale gestippelde balk klikt. Nu moet je met pijltjes door de Quick Launch bar scrollen, waarbij dan de icoontjes van de programma’s afgebeeld worden. Dit is niet echt gebruiksvriendelijk.
Vervelender wordt het, als je een programma resp.meerdere programma’s opent. De tabs van deze programma’s worden in de Quick Launch bar weergegeven en NIET in het lege gedeelte van de taskbar naast de Quick Launch bar. Ook programma’s vanuit verkenner geopend, daarvan komen de tabs in de de Quick Launch bar terecht. De vrije ruimte naast de Quick Launch bar blijft LEEG.
Dit is irritant want dan moet je telkens met de pijltjes door de Quick Launch bar scrollen om geopende programma’s te kunnen gebruiken resp. bekijken.
In geen van de aangehaalde links vind ik mijn problem terug.

Bestaat er een Quick Launch voor Windows 7, welke de Quick Launch van Windows XP beter benadert?
 
Dit heeft geen effect. Het enige wat gebeurt als ik “Combiner als taakbalk vol is” selecteer, dan verschijnen de labels in de ikonen van de geopende programma’s. Helaas.

Toch bedankt.
 
Hoi,
je hebt mss sommige dingen niet goed uitgevoerd.
Klik
Je moet overigens de taakbalk wel weer vergrendelen.
Hier werkt het, sinds Win 7 uit is, perfect.
 
Ik heb de zaken uitgevoerd, zoals in de links staat aangegeven.
Ik kan geen aanvullende informatie in de link ontdekken, die wordt aangegeven.

Inmiddels is ook mijn gestippelde vertikale balkje verdwenen, die je kunt verschuiven na "Unlock the Taskbar".
Over dit verschijnsel zijn ook meerdere berichten verschenen.
Op dit moment ben ik niet verder gekomen.

In ieder geval bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan