Quick launch???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

monpas

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
46
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om de quick launch in win 2000 voor iedereen in ons bedrijf op disable te zetten, we kunnen het niet vinden.
Is het eigenlijk wel mogelijk om dit uit te zetten???

Groet,
monique
 
Op je taakbalk rechtermuisknop>werkbalken>vinkje weg halen bij snelstarten(quick launch).

Helaas weet ik geen manier omdat bij alle pc's te doen.
Je zal het dus op elke pc afzonderlijk moeten doen.
 
Geplaatst door crash
Op je taakbalk rechtermuisknop>werkbalken>vinkje weg halen bij snelstarten(quick launch).

Helaas weet ik geen manier omdat bij alle pc's te doen.
Je zal het dus op elke pc afzonderlijk moeten doen.


Het gaat erom dat hij definitief verwijderd moet worden. Ze moeten hem dus niet meer zelf kunnen aanzetten.

Groet,
monique
 
Ik denk niet dat het gaat lukken wat je wilt.
Waarom mag Snelstarten niet gebruikt worden?
 
Je kan ook alle icoontjes weghalen. Of met een Doscommando ervoor zorgen dat ze verwijderd worden bij het opstarten of afsluiten.

Verkeerde sectie?
 
Geplaatst door crash
Ik denk niet dat het gaat lukken wat je wilt.
Waarom mag Snelstarten niet gebruikt worden?


Omdat wij iedereen hier voorzien dmv de registry van een centraal startmenu op het netwerk. Hierdoor kunnen we dus erg snel iedereen van de meest actuele netwerk applicaties voorzien.
Wanneer ze de quick launch gebruiken hebben wij geen invloed meer op deze snelkoppelingen.
Daarom willen wij het eruit hebben.
 
Het beste lijkt mij dan wat XP_PC ook al zei. De snelkoppelingen steeds deleten uit de quicklaunch map bv

C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

(alleen bij lokaal profiel)

Als je dan del C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\*.* in het loginscript zet (als je loginscript een batchfile is en niet een of ander script dan moet je het even iets anders doen)

De gebruiker kan dan nog wel dingen in quicklaunch zetten maar die worden dan bij het opstarten gedelete

Als je ook wilt dat ze er niets in kunnen zetten moet je per profiel ook nog eens de gebruikersrechten op de quicklaunch map ontnemen (niet getest of het werkt).
 
Rechtsklikken op quick launch, beveiliging en rechten afpakken. Moet werken :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan