Quick time

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita7

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Hallo Allemaal

Ik zit met een vervelend probleem.
Op een of andere manier heb ik Quick Time in mijn pc staan en die dringt zich steeds op met sommige programma,s en het is moeilijk weg te klikken.
Nu heb ik overal gezocht maar kan hem nergens vinden om hem te verwijderen.
Wie weer raad.

Groetjes Anita

Quicktime

Het is een open duer maar normaal gesproken zou je hem (als je er echt vanaf wil) gewoon moeten kunnen verwijderen via configuratiescherm/software/verwijderen.

Maar als dat om 1 of andere mogelijkheid niet mogelijk is dan kun je hem in ieder geval uitschakelen via start/uitvoeren/ typ msconfig en vink qttask.exe uit.

Start opnieuw op en Quicktime zou zich verder koest moeten houden.

Verder kun je ieder op ieder bestand met rechts kliken en dan kiezen voor openen met...

Kies daar het programma dat je liever gebruikt en vink dit programma altijd gebruiken voor dit type bestand.

Suc6

Hi Anita7 !

Als je de aanwijzingen van Tron gaat volgen dan start Quick Time niet meer direct op.
Jij schrijf dat deze programma zich ‘ opdringt’.
Het is mogelijk dat je tijdens installatie van Quick Time niet goed hebt gelezen wat je aan ging klikken. Hierdoor kunnen meer bestanden gekoppeld zijn aan Quick Time.
Je kan deze veranderen (dus openen/afspelen met) via je Configuratiescherm.
Ga via Start naar je Configuratiescherm. In het boven balkje klik op Extra en kies vervolgens: Mapopties. Kies daarna het tabje: Bestandstypen..
In dat lijst kun je dan verschillende bestanden aan verschillende programma’s koppelen. Dus om te openen met..

grtz
Falco

Ik had na het uitschakelen bij de opstart van quick time, elke keer weer een melding dat qttask zich wilde laden bij het opstarten. De tip die bij mij werkte was qttask.exe op te zoeken en deze naam te veranderen in bv qttask2.exe.
Het probleem was toe opgelost en de speler werkt ook nog gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan