quick time

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien54

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Hallo,

Reeds enige tijd staat er rechts onderaan een icoon quick time hoe die op de pc is geraakt weet ik niet maar ik zou het er graag afhalen, ik heb gezocht via commander maar die cind niets, weet er iemand hoe diete verwijderen is?

Dank op voorhand

Dat kun je veranderen in de opties van QuickTime.

Quicktime even starten, kiezen voor Edit -> Preferences en dan "QuickTime system tray icon" uitvinken. (Zo is het althans bij mijn versie van QuickTime.)

Je zou ook naar MSConfig -> Opstarten kunnen gaan en daar de QuickTime tray icon uit kunnen vinken.

Ga naar Start > Uitvoeren, typ msconfig en klik op OK.
Haal op het tabblad Opstarten het vinkje weg bij QuickTime.
Om het item helemaal uit die lijst te halen typ je bij Uitvoeren regedit en klikt op OK.
In de Register Editor ga je dan naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion. Zoek het item QuickTime in de map Run of Run-. Klik erop met je rechter muisknop en verwijder het.

Guus.

Dank voor de snelle reactie, het start niet meer op maar in register editor is hij niet te vinden maar ik weet niet of hij verder is geinstalleerd ik zend even het plaatje door van quick time.

derde keer goede keer???:(

Bijlagen

• quick time.gif
    quick time.gif
    3,3 KB · Weergaven: 31
Wat heb je precies gedaan en wat hoop je duidelijk te maken met dat plaatje?

Ik heb bij opstarten het vinkje weggedaan bij quick time en toen gekeken bij regedit maar in run en in run- vind ik niets terug van quick time.
met het plaatje wil ik aantonen dat er maar een paar dingen vetgedrukt zijn , zo kon ik alleen naar de website en open favorieten maar dit werktte niet
de quick time kon ik niet openen en daarmee dacht ik dar er verder niet veel geinstalleerd is op de pc, ik heb naar een map gezocht met de windows commander en niets gevonden.

Ik begrijp het probleem nu niet meer zo goed. Ik dacht dat je alleen dat ikoontje weg wilde hebben.
Wil je de hele QuickTime player niet hebben? Ga dan naar Instellingen > Configuratiescherm > Software en verwijder hem.
Of wil je hem wel, maar werkt hij niet goed?
Ga dan naar deze site en download de gratis player.

Guus.

Sorry dat ik niet duidelijk ben maar ik wil hem inderdaad helemaal weg, ik weet niet hoe hij op de pc gekomen is, ik heb windows mediaplayer en hoef er geen tweede.
Ik heb gekeken bij software maar daar staat hij niet bij, ook vind ik geen enkele map met die naam.

Bedankt voor alle reactie

Om QuickTime helemaal te verwijderen, zodat het snelmenu uit je bijlage ook verdwijnt, kun je hier het gratis programma RegCleaner downloaden.
Als je het programma start, krijg je een lijst te zien van alle software op je computer die verwijzingen in het register heeft gezet. (Zie bijlage.)
Selecteer Apple Computer, Inc. en klik rechts onder op Remove selected.
(Om je hele register op te schonen kies je in het menu Tools voor Registry Cleanup > Do them All. Alles wat gevonden wordt kun je verwijderen. Dit kan je computer behoorlijk wat sneller maken als het register al een tijdje niet opgeruimd is.)

Guus.

Laatst bewerkt:
Dank u wel Guus!!!

Ik heb het register laten opkuisen maar daar werd niet veel gevonden daar ik registry healer ,regmechanic en easycleaner op de pc staan heb maar ik had nog een vraagje; in de software lijst zie ik verwijzingen naar programmas die ik allang niet meer staan heb (o.a. norton en zonealarm ) mag ik die verwijderen of niet?

alvast bedankt

Geplaatst door martien54
in de software lijst zie ik verwijzingen naar programmas die ik allang niet meer staan heb (o.a. norton en zonealarm ) mag ik die verwijderen of niet?
Die kun je gewoon verwijderen.
Ben je nu ook alles van QuickTime kwijt?

Guus.

Ja Guus ik denk dat ik alles van quik time kwijt ben, ik zie nergens meer iets dat ertoe verwijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan