Quicklaunch doet het niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Een van de dingen die ik in Vista zo veel beter vond dan in XP was de quicklaunch (die er beter uitzag :D)

Nu is in Win 7 quicklaunch by default gwn gedisabled >_> Na 3 minuten te verspillen met die te enabelen, ben ik tot de conclusie gekomen dat die ook minder nice werkt dan die in vista.

Ik heb een taskbar (of wtvr die nu noemt) van normale hoogte - en der kan maar 1 rij koppelingen in (terwijl er evengoed 2 rijen zouden kunnen passen). Als ik de hoogste verdubbel gaan er nog steeds maar 2 (terwijl 3 ruim zou gaan). Is het mogelijk om er toch 2 rijen onder elkaar te krijgen? :)

Cheers
BN

De screenshot...

Bijlagen

• win7-quicklaunch.gif
    win7-quicklaunch.gif
    15 KB · Weergaven: 73
Chief,

Je hele startbalk is quicklaunch geworden...
check Youtube! nieuwe start balk rules :P

als je je afvraagt (mijn favo quicklaunch button) waar de "Show desktop" is gebleven...
Dat is het kleine blokje rechts naast het klokje (dat rijmt hihi)
Wil je een nieuwe instantie van een applicatie starten vanuit je "quicklaunch" dan hou je de [shift] in terwijl je erop klikt... ;)

grts:thumb:

Dat pinnen van items op je taskbar is handig in sommige gevallen, maar zeker niet voor alles.

2 simpele voorbeelden:

1. kijk hoeveel plaats een 2 rij quiclaunch met 12 icons inneemt. doe nu hetzelfde door 12 dingen vast te pinnen. Meer dan 4x zoveel plaats nodig?

2. Pin firefox op je start balk. Open FF, geen problemen. Half uur later wil je ff een nieuw scherm openen, maar door te kikken op je pinned icon kom je geen koekje verder. FF is een slecht voorbeeld omdat je evengoed ctrl+n kan drukken, maar dat is spijtig genoeg niet war voor elke app.

Cheers

I see ur point, in punt 1...
Bedoel je dat je telkens het zelfde venster opent als je op het pinned item drukt?? Dat kan je voorkomen door shift in te houden... Het is wel even wennen, maar zodra je er gewent aan raakt werkt t wel lekker...

Grts

Dat bedoelde ik idd. Wist dat van shift niet. Thnx! :thumb:

Hey,

de shift knop "kan" (eigenlijk altijd) irritant worden. Wat ik gebruik is de middelste knop van de muis.
Daar maak je ook een nieuwe instantie mee. Werkt veel beter dan de hele tijd je hand op het toetsenbord te houden.

Gr,
Mathijs

Nice.... Die wist ik nog niet... Handen aan t keyboard heb ik meestal... Ben meer klopper dan klikker ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan