quicknet kabelinternetdeling met edimaxrouter

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
actuele storingen chello

Maandag 21 juli 2003
Problemen met de DHCP servers.
Verleden week is er een probleem ontstaan op de DHCP-server zodat klanten geen juist IP-adres kregen toegewezen. Het probleem speelt nog steeds, maar is onder controle.
De komende week zal het probleem worden verholpen.

Bij chello zeiden ze dat dit mogelijk ook nog een oorzaak kan zijn, want uiteindelijk is het euvel dat ik geen IP adres krijg!

Hoi egkok.

Ik geloof er niet in dat dat de oorzaak zou zijn.
Ik hebnet verscheidene malen gelezen dat het uitzetten van de modem voor langer dan 2 uur ook vaak helpt bij het opnieuw toewijzen.
Ik ga dit maar proberen voor ik ga slapen...een hele nacht moet dan toch afdoend zijn d8 ik;-)

Tot wedermailen
H

Hebben jullie wel het mac adres gekloond, in de router met die van de netwerkkaart die oorsprokelijk met het modem verbonden was?

Groetjes Erik Rothuis

Hoi Roto,

Ik zou niet weten hoe dat moest. Ik kan nl niet in de router komen. Ik heb wel door mijn modem te resetten[2,5 uur uit laten staan] het macadres met een 192.168.2.100 zien staan. Volgens mij is dit nummer buiten de range....?

Verder doet internet het nu wel op "deze"pc die op de 2e lan poort staat aangesloten.

Dus weer verder speuren...alle ingevingen blijven welkom.
Groeten
Hens

vraag iets gewijzigd

Nou, gelukkig doet de 2e pc [xp]het wel dus kan ik jullie advies blijven vragen ;-)

De router heb ik vanaf de browser van de 2e pc kunnen configureren. Het macadres van de 1ste [oorspronkelijk nic van de hoofdpc] heb ik erin gekloond maar de 1ste pc [98se] doet het nog steeds niet.

Ik kan hem nu ook niet meer rechtsreeks [dus zonder router] op internet krijgen ivm het gewijzigde gebeuren denk ik.

De handleiding van de router (edimax Br-6104) ken ik nu al uit uit mijn hoofd,alles is aangesloten zoals het hoort...maar de andere comp. (xp) ontvangt zonder problemen internet.
Maar die van mij ontvangt niets,heeft geen lan-activiteit op de router,maar hij geeft wel (lnk/act) aan.

gateway:blank
dns config: disable
wins config:disable
ip adress:automatically

Ik heb al diverse forumvragen gelezen en geprobeerd,maar ben er nog steeds niet uit.
Wie kan me helpen?

Groetjes
H

PS ik heb de kabel van de 1ste pc vervangen voor een nieuwe maar dat maakte niet uit. Toen heb ik hem op de 3e lan poort gezet maar ook hier geeft ie geen lan activiteit. Terwijl de 2e dat wel geeft.

Laatst bewerkt:
De computers moeten een ip adres in de range 192.168.2.100 tot 192.168.2.199 toegewezen krijgen.
Dit kun je zien door:

windows xp.
Te dubbel klikken op het netwerk icoon rechts naast de klok en het tabblad "ondersteuning" te kiezen.

Windows 9x.
Start->Uitvoeren, intypen winipcfg, netwerkkaart selecteren.

Of de router standaart staat.
Dit kun je bekijken door het volgende te doen:

1 ga met de internet explorer(IE) haar het adres http://192.168.2.1 .
2 Klik op de link "General Setup".
3 Klik op de link "LAN".
4 Onder "Ip Adress Pool" staat de range die uitgegeven wordt door de router.

Nu kun je kijken welke computers zijn aangemeld bij de router, door het volgende te doen:

1 ga met de internet explorer(IE) haar het adres http://192.168.2.1 .
2 Klik op de link "Status".
3 Klik op de link "DHCP Client Log".
4 hier zie je dan een scherm waar je alle comouters die zijn verbonden met de router, weergegeven ziet.

In het status scherm kun je ook kijken wat de status is van de internet verbinding("Internet Connection"). En de status van router("Device Status").

Post hier eens de bevindingen die je daar vind.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Ok Erik , komt ie:

de 2e pc heeft een fysiek adres dat komt overeen met de netwerkkaart die daarin zit. De iprange komt overeen met wat jij zegt, 100 tm 199 daar valt deze pc in. Bij de gateway, dhcp en dnsserver geeft 3x hetzelfde ipadres. dhcp enabled.
bij dhcp log staat niets, als ik refresh toets ook niet.

de device status is:
IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Firewall: Disabled

De internet connection is :

Cable/DSL: CONNECTED
WAN IP: 212.127.154.xx
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 212.127.154.x
Primary DNS: 213.73.255.xx
Secondary DNS: 213.73.255.xx

Ik vind dus die 192ip's niet terug.

Bij het dynamic ip staat het macadres wat ik gekloond heb. dit was het adres van de 1ste pc waar voorheen inet op binnen kwam.

status
INFORMATION
LAN MAC Address: onbekende reeks [zegt me niets]
WAN MAC Address: =gekloonde adres (Clone MAC)
Hardware Version: 1.0
Serial Number: 1
Boot Code Version: V1.05
Runtime Code Version: v0.59aWD (Apr 15 2003 11:26:18)
[net de firmware geupgradevan 058>059!!]

Groetjes

Hens

Laatst bewerkt:
EEN ANDERE ROUTER KOPEN HELPT DUS OOK NIET!!!

Ik heb een sitecom, die zou wel werken, maar nee hoor daar brandt het WAN ledje weer niet van. Dit is dus duidelijk een chello plus probleem.

Nee hoor heeft niets te doen met chello plus. Heb al vele types/merken routers geinstaleerd. Nog nog nooit problemen gehad.

Groeten Erik Rothuis

Hallo,

Ik heb inmiddels een andere [wel zelfde type] router gekregen maar de problemen zijn hetzelfde.
Ik heb 3 pc's aangesloten en door een lan verbinding in te stellen heb ik nu wel verbinding met het internet op alle pc's en de ipnummers worden correct uitgedeeld.
Alleen branden de ledjes voor lanactiviteit niet behalve bij die ene pc die het steeds deed.

Ik heb op die andere 2 pc's opnieuw geformateerd en geinstalleerd. Toch is dit niet de oplossing want ik moet geen lan hoeven instellen volgens mij. Wie kan me zeggen wat er aan de hand is?

Echt alle [behalve nu de laninstellingen] kloppen 1000%
dus daar ligt het niet aan, met experts doorgelopen.
Wie het weet mag het zeggen, verder wil ik graag een netwerk instellen maar het lukt niet met die router er tussen maar hiervoor open ik een andere topic.

Deze vraag is dus niet opgelost!

De ledjes op 100M horen niet te branden, maar als je op alle drie internet hebt dan doetie het toch ??? Als er geen een ledje brandt zou dat mij ook irriteren, dat weer wel, maar goed ik heb nu router no 3 netgear FR114P en die doet het ook niet, dus de routers als probleem kun je wel uitsluiten. Als ik die router op een korte kabel aansluit met de Motorola modem dan brandt het WAN ledje wel, op een lange en dat is de UPC kabel niet, maar die lange kabel geeft wel weer internet op een standalone computer, maar daar heb ik chello plus dus niet voor. Ik zie nog steeds het probleem in de UPC modem zitten lijkt me ??? Of een andere UPC kabel ????

grts egkok> nu 4 weken bezig met een netwerk via Chello plus terwijl het met Chello classic goed ging !! Ra Ra Ra waar ligt het probleem ??

he he>> jij bent dan toch verder dan ik. Met die edimax....wat heb je dan anders gedaan dan dat ik doe???

Ik heb nu internet op 3 computers via een HUB met mijn hoofdcomputer als server. Dus als ik restart gaan de andere ook uit... op de computer met ME die ik in de classic periode had en die dus als server diende en die dus nooit uitging krijg ik met chello plus geen verbinding meer met internet ook niet met behulp van de Helpdesk van chello.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan