quicknet?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Ik heb eigenlijk gewoon een algemene vraag .

De afgelopen twee weken heb ik twee keer zonealarm geinstalleerd op een pc die gebruik maakt van quicknet .

De laatste keer was echt erg , ik kon het net niet op gelijk bij het opstarten van windows werd ik gewaarschuwd dat het systeem bijna crashed en er een site bezocht moest worden om software te downloaden .

Wat er aan spyware en rommel op een pc kan staan ? stond er ook op .

Ik heb in de veilige modus hijack laten draaien en van alles verwijderd maar kon het net nog niet op .
Toen in veilige modus zonder netwerk optie nog een keer alles eraf gehaald , en zo snel mogelijk zone alarm erop gezet .

Dan pas kun je verder werken aan het opschonen van de computer .
Hij draait nu goed , alleen wel met zone alarm .

De vorige keer bij die andere computer heb ik een schone installatie gedaan bij me thuis , zelf heb ik at home . Ik heb mcaffee erop gezet en op zich geen enkel probleem .

Echter , toen ik de pc aansloot op quicknet terplaatse kwamen gelijk om de minuut de waarschuwingen binnen .

Is dat nu puur iets van quicknet? Bij at home heb ik daar bijna geen last van .
Houd at home zelf de servers al schoon? en quicknet niet?

Wie heeft daar soortgelijke ervaringen mee?

Welke windows versie?
Wat voor aansluiting bij quicknet? adsl?
Heb je een servicepack geinstalleerd?

Wat is de waarschuwing?

Heb je een router?

De laatste keer kreeg ik de waarschuwing dat er iets serieus mis was met de pc , en er werd gevraagd om software te installeren . Heb het bericht verder niet goed gelezen hoor .

Waar het mij om gaat is ik ga daar naartoe met een schone pc . Alles opnieuw geinstalleerd , binnen 1 dag zit hij dan stikvol rotzooi .

Ook de vrouw in kwestie in hengelo had dat probleem , ze worden bestookt met worms ed . Mcaffee meld dat en haalt ze vervolgens weg , iedere minuut ongeveer komt die melding .

Ook daar prikte ik een schone pc aan de kabel .

Geplaatst door Arie64
De laatste keer kreeg ik de waarschuwing dat er iets serieus mis was met de pc , en er werd gevraagd om software te installeren .

Oei!
Dat was een popup met een reclame software die je alleen maar ellende gaat bezorgen !
100% spyware dus!

Lees dit topic eens goed door, en volg de instructies die daar worden gegeven.

Geplaatst door Arie64
Heb het bericht verder niet goed gelezen hoor .
Da's niet slim ;)

Een schone pc zonder service pack is een grot vergiet zonder bodem.
Dus een open duer voor rotzooi.
Service pack downloaden vanachter een router, of vanaf cd-rom.
Zonder servicepack of router NOOIT het internet op via kabel of adsl.

Laatst bewerkt:
Tja en een "schone" installatie is ook niet altijd de goede methode, tenminste, wel goed maar je moet wel heel erg goed schoon maken wil je echt verzekerd zijn van een schone hardeschijf.

Dus als je na de "schone" installatie nog steeds last hebt van spyware, dan hoor ik dat graag.
De methode om de HD schoon te krijgen is niet al te prettig maar wel goed werkend.

Met een schone installatie bedoel ik formatteren en opnieuw installeren .

Ik gebruik precies dezelfde windows versie als ik thuis heb .

Het gaat mij erom dat ik het gevoel heb dat er veeeeeeel meer rotzooi binnenkomt als je quicknet gebruikt dan wanneer je at home gebruik .

Tsja, ik ben het met JJW eens. Een geformatteerde harddisk is niet schoon en evenmin leeg.
Als er een hardnekkig virus op verschuilt, heb je die na formatteren gewoon weer terug.

Zie hiervoor de bijlage.

Laatst bewerkt:
Nou als het alleen maar om het verscil gaat, NEE dat is absoluut niet waar, het lijkt mischien zo maar NEE dat is gewoon simel niet mogelijk.
Een provider is alleen maar een treinstation waar over jouw internetverbinding heen rijdt. Er gebeurdt daar helemaal niets met het signaal behalve dat het wordt opgevangen en weer door verzonden.

Als er op een PC eenmaal hardnekkige spyware staat of een zeer vervellend virus, dan doe je daar niet zoveel meer tegen. Een hardnekkig stuk spyware of virus is niet altijd zomaar te verwijderen. Een schone installatie is dan gewoon niet voldoende. Daardoor lijkt het wel eens dat de ene verbinding anders is al de ander.

Deze dame heeft ook Quicknet en herken dit echt niet. Lees deze handleiding eens door wat betreft de instellingen van ZoneAlarm: http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm.html
Het voorkomen van spyware, zéér nuttig: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=184512'
Daarnaast natuurlijk een AntiVirus-programma:
Klik -> Overzicht gratis virusscanners
Multikabel heeft zelf ook veel info aangaande beveiliging:
http://www.multikabel.nl/consument.php?page=beveiliging&l=3&m2=2&pp=internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan