Quicktime blijft opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hi,

Ik heb een klein maar irritant probleemje. Mijn Quicktime Player blijft constant mee opstarten met Windows ook al gooi ik het tien keer uit de opstartlijst in MS Config?
Ik hoef hier toch geen Logje tegenaan te gooien op ASO hoop ik?


Raymond
 
Laatst bewerkt:
Hallo Raymond,

Je kunt bij Update Check in het Settings-venster het automatisch naar updates zoeken uitvinken - zie bijlage. Dan ben je van dat irritante icoontje af.
Maar misschien is de suggestie in mijn antwoord hier ook het overwegen waard.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Was ik nog vergeten: Bij Browser Plug-in in het Settings-venster moet de system tray icon ook uitgevinkt zijn.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan al die settings niet vinden hoor? Ik heb een gratis versie....kan je daar wat mee?
 
Uitgevoerd,
Thanks:thumb:
Nou maar even kijken of hij weg blijft!
 
Ik heb exact hetzelfde probleem met de QuickTime Player.

Alle voorstellen en mogelijkheden uitgeprobeerd. Nadat ik weer een flimpje afspeel op het internet, staat er gewoon weer een 04 item erbij in je HijackThis-Log. Het zal wel een kleinigheid zijn, maar waar? Ik zou graag willen dat deze niet meer mee opstart, maar krijg het steeds maar niet voor mekaar! Waarom wilt deze toch zo graag mee opstarten?
 
Verander eerst de settings zoals ik hierboven beschreven heb.
Ga dan naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Ga vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Je vindt daar een stel mappen die allemaal met Run beginnen (Run, Run-, RunOnce, etc.).
Open ze één voor één en zoek in het rechter venster naar QuickTime-items.
Verwijder die door er met je rechter muisknop op te klikken en voor Verwijderen te kiezen.
Sluit de registereditor, start opnieuw op en je hebt geen last meer van opdringerige icoontjes.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles exact gedaan wat je beschreven hebt. De settings die had ik al zo staan. Register aangepast en pc afgesloten en weer opnieuw opgestart. Maar het geeft helaas niet mogen baten. Op het moment dat ik een film afspeel kwam er effe later een venster van Microsoft Anti Spyware, dat er een opstartprogramma is geinstalleerd!!!

Dit is het item in HijackThis:

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
 
Verwijder uit HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run nogmaals QuickTimeTask.
Zoek dan in C:\Program Files\QuickTime het bestand qttask.exe en wijzig de naam in qttask.old.
Start daarna opnieuw op.

Guus.
 
Opgelost.

Geplaatst door Guus abc
Verwijder uit HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run nogmaals QuickTimeTask.
Zoek dan in C:\Program Files\QuickTime het bestand qttask.exe en wijzig de naam in qttask.old.
Start daarna opnieuw op.

Guus.

Dit werkte wel. Guus abc bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan