Quicktime Warning

• Onderwerp starter Onderwerp starter MGM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Iedere keer als ik bijvoorbeeld een afbeelding van internet wil opslaan komt de volgende waarschuwing van quicktime naar voren en loop die pagina vast.

<... bestandnaam> is encoded using a MPEG-4 profile that Quicktime currently does not support".

Ik heb quicktime eerst al van mijn laptop verwijderd, maar deze fout blijft zich aanhouden.
Wie o wie kan mij vertellen hoe ik van deze fout quicktime af kan komen.

Alvast bedankt.

Quicktime is er nu niet helemaal af, anders zou je die pop up niet krijgen.
Ik zou in (een evt. opnieuw geinstalleerde) Quicktime eens kijken bij de MIME instellingen. Ik geloof onder de player-voorkeuren. Kijk eens of daar bij JPEG/afbeeldingen toevallig Quicktime staat aangevinkt, en haal die vink weg. Er zit (ik dacht in een ander menu) nog de optie of Quicktime de MIME toepassingen zelf moet beheren. Hierop antwoord je Nee..

Misschien is die MIME instelling (die er voor zorgt dat bepaaqlde bestanden altijd met dezelfde software worden geopend) niet goed op Windows niveau. Dat regel je onder Start > Configuratiescherm > Mapopties > bestandstypen > en je scrollt in de lijst naar JPG

Als daar staat dat dit type bestand met Quicktime moet worden geopend, verander je dat.

Bedankt vandahl,
Heb het zo gedaan, en werkt idd
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan