Quiz maken met visual basic.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BFC2013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2013
Hallo, wij moeten voor school een programma maken. Wij hebben gekozen voor een quiz met vragen over de school die gebruikt kunnen worden op de open dag voor aankomende brugklassers. Een vraag maken is geen probleem met een paar labels en buttons maar hoe krijg ik dat als ik op antwoord A. klik bij vraag 1 dat hij meteen door gaat naar vraag 2, 3, 4 ,5, 6 ,7?

Please help us!

Dat ligt er natuurlijk aan hoe je programma in elkaar steekt.
In principe kun je toch gewoon een 'Volgende-knop' toevoegen?

Je zou voor iedere vraag een form kunnen maken. en de antwoord knoppen veranderen in buttons. Als er op die button geklikt word kan je door linken naar een volgend form. (form2.show me.hide) Of je zou de labels kunnen veranderen van de vraag en antwoorden.

@xl3igplayer: dat raad ik toch af... Als je voor iedere vraag een nieuw form gaat maken dan kun je jezelf toch afvragen of je wel efficiënt bezig bent ;)

Gewoon een 'Question' class maken met properties (id, question, answerA, answerB, answerC, answerD, userAnswered)

Je kunt dan ook gewoon de text van je vraaglabel en de antwoorden a/b/c/d wijzigen elke keer dat je op volgende klikt (en naar de volgende vraag gaat).

- in de class kun je bijhouden wat je gebruiker heeft geantwoord /en of dit goed of fout was om dit op het einde even een mooie opsomming te geven
- een nieuwe vraag toevoegen is dus ook maar een paar minuten werk en het is helemaal niet nodig om code te wijzigen of forms aan te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan