quotes probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjuhhh1993

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
dag mensen,

Ik heb een stukje code, maar ik zit weer met de quotes te klieren en et wil maar niet lukken

Code:
<?php
echo '<a href="maps.php?id='. $data['tickets_id'].'" onclick="window.open('\'maps.php?id='. $data['tickets_id'].'"\','\'Maps'\', '\'width=960,height=768,scrollbars=no,toolbar=no,location=no'\'); return false">Klik hier voor de kaart!!</a>';
?>

De error
Parse error: syntax error, unexpected T_NS_SEPARATOR, expecting ',' or ';' in /home/vol13/byethost31.com/b31_11402160/htdocs/open.php on line 18

Wat doe ik verkeerd?

Het gaat binnen de window.open verkeerd. Daar ga je de mist in met het escapen van enkele quotes.
PHP:
<?php
echo '<a href="maps.php?id='. $data['tickets_id'].'" onclick="window.open('\'maps.php?id='. $data['tickets_id'].'"\','\'Maps'\', '\'width=960,height=768,scrollbars=no,toolbar=no,location=no'\'); return false">Klik hier voor de kaart!!</a>';
?>
Welke editor gebruik je? Zoals je hierboven zie door de kleuren dat het mis gaat.
Elke fatsoenlijke editor heeft dit tegenwoordig waardoor je eenvoudig fouten spot.

Probeer dit eens:
PHP:
<?php
echo '<a href="maps.php?id='. $data['tickets_id'].'" onclick="window.open(\'maps.php?id='. $data['tickets_id'].'\',\'Maps\', \'width=960,height=768,scrollbars=no,toolbar=no,location=no\'); return false">Klik hier voor de kaart!!</a>';
?>

hey tha devil,

ik heb jouw code even geprobeerd en het werkt :D
en ik gebruik sublime text 2. deze heeft wel kleuren etc. , maar ik heb gewoon wat moeite met wanneer ik nu welke quotes moet gebruiken.

Bedankt voor de hulp:)

Zolang je onthoudt met welke quote je een echo (of string) begint, het gebruik van diezelfde quote de string afbreekt is er niks aan de hand :)

Over het algemeen gebruik ik voor HTML echoën voor de echo zelf enkele quotes zodat ik niet elke dubbele quote voor een HTML-attribuut hoef te escapen. Heb je het teken nodig in de output dan moet je daar een "\" voor zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan