qwerty naar azerty

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeloportier

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hoe doe ik dit?

Ik heb al geprobeerd via landinstellingen maar belgisch punt staat er niet tusse.

alleen maar US layouts

Qwerty -> azerty

Toen ik enkele jaren geleden naar Frankrijk verhuisd ben vond ik het wel handig om een frans toetsenbord aan mijn nederlandse W-XP te koppelen, zeker ivm de accenten.
Kocht een nieuw plug-and-play toetsenbord, aangesloten en voilà, het werkte meteen geheel correct!
Als je een azerty toetsenbord wilt simuleren op je qwerty, dan kan ik je niet verder helpen; lijkt me trouwens ook niet gewenst. Als het om een enkel teken gaat kun je altijd nog de alt-toets met de ascii-waarde gebruiken. Succes.

Wel het hele verhaal is

Ik heb zojuist een nieuwe XP geinstalleerd en op dewe nieuwe zijn er alleen maar US layouts en ook op belgische taal

Dit is erg lastig als je 3jaar azerty gewend bent

Het is al moeilijk om deze post te typen

Start -> Uitvoeren -> intl.cpl -> tabblad Talen -> knop Details.

Klik op Toetsenbord, en klik knop Toevoegen. Kies bij Toetsenbordindeling/IME voor Belgisch (comma) of Belgisch (punt) en druk Ok. Doet dat voor alle Toetsenbord zaken die je ziet.

Je hebt dan in alle taalindelingen ook Belgisch toetsenbord-indeling beschikbaar.
Kies dan uit het bovenste keuzemenu ("Standaardinvoertaal") de taal + toetsenbordindeling die het best bij je past, en druk op Toepassen.
Haal daarna bij alle taalindelingen, door erop te klikken en knopje Verwijderen te kiezen, de toetsenbordindeling weg die je niet (meer) wilt gebruiken.
Klik 2x Ok.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat is niet zo best: Die horen gewoon toegevoegd te kunnen worden, zonder dat je daar (bijv.) een XP cd bij nodig hebt.

Ik zal thuis nog even proberen te achterhalen wat er nodig is om Belgisch (comma) of Belgisch (punt) toch te kunnen toevoegen (thuis heb ik XP, hier Vista, vandaar).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan