Qwerty toetsenbord Acer Notebook Aspire vervangen door Azerty toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendytje77

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Wij hebben vorige week via Mikro Electro de Acer Notebook Aspire 5732Z-434G25MN online besteld en later die week afgehaald bij de plaatselijke Mikro Electro.

Echter, door deze notebook online te bestellen, hebben wij een belangrijk iets over het hoofd gezien en de grote fout gemaakt geen rekening te hebben gehouden met het feit dat in Nederland met een Qwerty toetsenbord wordt gewerkt.

Wij zijn Belgen (woonachtig te Nederland) en werken op ons werk (in België) beiden met een Azerty-toetsenbord. Ikzelf kan blind typen, dus als ik het toetsenbord op Belgisch zet, dan zijn er weinig problemen voor mij, maar voor mijn echtgenoot en de kids is dit wel heel moeilijk.

Graag hadden wij geweten of de mogelijkheid bestaat om het Qwerty-toetsenbord van deze notebook te vervangen door een Azerty-toetsenbord, wat dit grapje ons zou kosten en of wij dit zelf kunnen vervangen.

mvg

Wendy

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Is er geen mogelijkheid om wat met de winkel te regelen?

Modag

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Is er geen mogelijkheid om wat met de winkel te regelen?

Modag

Ik heb verleden week direct contact opgenomen met Mikro Electro en dit is hun antwoord:

"Geachte mevrouw,
Helaas kunnen wij dit specifieke type nuet leveren met een Azerty toestenbord. Overigens is ons assortiment hierin heel klein."

Ik denk dat ik van Mikro Electro niet veel hoef te verwachten.

Hoi,

Nee inderdaad , dan zou ik contact met Acer opnemen en daar vragen waar je een Azerty-toetsenbord kan kopen en tegen welke prijs als je een beetje lef hebt is dat denk ik wel zelf te doen.

Modag

Dank je wel Modag. Ik heb inderdaad vandaag reeds een mailtje gestuurd naar Acer Benelux, maar in afwachting van hun (hopelijk positief) antwoord had ik graag van mensen hier op het forum vernomen of het te doen is om dit toetsenbordje dan zelf te vervangen. Zou zonde zijn om een gloednieuwe laptop te verpesten he en voor het overige vind ik het wel een superding.

Hoi,

Ja het is te doen hoor eerst maar eens kijken of je een toetsenbord kan krijgen.
Je kan acer ook bellen hoor
Modag

Laatst bewerkt:
Dit vond ik trouwens op de website van Mikro Electro.

"Na ontvangst van het product heeft de consument een afkoelingsperiode van 7 werkdagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product ongebruikt en in de originele verpakking te retourneren. Daarbij draagt de consument zelf de kosten van retourzending, met uitzondering van een terecht beroep op de "niet goed geld terug" regeling. Mikro-Electro BV zal in geval van ontbinding, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending de betaalde bedragen terugbetalen. Voor de wijze van retourzending neemt u contact op met Mikro-Electro BV, ..... "

Mijn man heeft wel al een wachtwoord op de laptop ingegeven. Ik veronderstel dat ik dit recht nu kwijt ben...? Alle verpakking hebben we nog.

Ben toch een beetje misnoegd over de service na verkoop van deze firma.

Hoi,

Ik zou deze melding even e-mailen en vragen hoe ze dit willen verklaren want zoalsik het lees mag je hem dus terug sturen.
Wachtwoord is toch ook weer te verwijderen.
Modag

Ik heb zonet telefonisch contact gehad met ACER.
Daar vertelden ze me dat de laptop dan bij hen binnen moet en dat dit om en bij de 100 € zou gaan kosten...???
Dat ik dit zelf niet kan vervangen.

Hoi,

Ja hun willen ook verdienen heb je nog contact gehad met de winkel in verband met die regel van hun.

Modag

tjonge jonge, heb ik al spijt van die aankoop ....

Van Mikro Electro nog geen verder nieuws ontvangen.

Hoe kom ik dan ooit te weten of ik een azerty toetsenbord voor deze laptop kan krijgen?

puf

Hoi,

Misschien dat de plaatselijk pc winkel nog wat voor je kan betekenen.vaak hebben die wel een ingang tot.

Modag

Ik weet niet zeker of dit lukt,

maar je kan via configuratie scherm (configuratie scherm /landinstellingen /talen/ details)
je taal veranderen, en dan wordt het azerty,
dan hoef je alleen die knopjes te veranderen waar ze normaal zitten.

weet niet helemaal zeker of dat kan gaan werken.

Modag: ik heb vanavond een mailtje gestuurd naar de plaatselijke PC winkel, die overigens een Acer point blijkt te zijn. Hopelijk meer succes daar.

Thechib12: bedankt voor je opzoekwerk! Ik wacht nog even af wat de PC winkel zegt.

Groetjes
Wendy

Ik heb ondertussen antwoord gekregen van de plaatselijke pc winkel.
Ze kunnen een Azerty toetsenbord bestellen voor 49 € en voor 20 € extra willen ze het ook installeren.
Lijkt me redelijk, niet?

ja inderdaad. Heb ook even in Belgie geinformeerd, maar daar was het nog een pak duurder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan