-R of +R ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
ik gebruik al jaren -R DVd's en CD's en mijn broer vertelde me altijd dat wanneer ik
nieuwe kocht ik er altijd voor moest zorgen dat ik - R kocht want +R zou niet
draaien en branden op mijn DVD speler/brander.

Maar nu kreeg ik laatst 100 DVD's van iemand en die beweerde dat t niets uitmaakte,
dat ik gewoon dingen (games) er op kon branden.

Klopt dit of heeft mijn broer toch gelijk, graag hoor ik iemands mening hierover voordat
ik dingen brand die dan later niet werken.

alvast bedankt,
Leon

Volgens mij waren 5 jaar geleden of zo de branders nog niet zo goed als nu. Hetgeen betekende dat R- beter ondersteund was dan R+ (of net anders om). Google eens naar de gegevens van je brander.

bedankt voor je antwoord en suggestie, ik heb een LG GH24NS 24x SA brander/speler en
heb even gekeken. meeste dingen op google waren in het Pools (neem ik aan), LG is meen ik
Pools. maar zag toch wat engelse stukjes ertussen en daar kon ik lezen +/-R. dus ik mag
geloof ik aannemen dat t beiden kan.

leon

De -R is een standaard voor de wat oudere stand-alone dvdrecorders, zeg maar de videorecorder.
Het zou nog kunnen dat een dvd-speler geen +R kan lezen, die schijven waren tentijde van het uitkomen van de dvd-speler er nog niet, daarom konden ze ook niet compatible wezen ..

Wat je kunt lezen bij BikerBill64 in de link klopt, maar.....

DVD+r is net iets allrounder, maar dan moet je die extra's wel weten te gebruiken.
Verder is er tegenwoordig geen prijsverschil meer.

Zelf houd ik het op DVD+r, maar dat is puur eigen voorkeur.

Bedankt allemaal, het gaat me niet om het prijs verschil hoor, want tegenwoordig kosten die dingen
amper nog iets, vooral wanneer je ze per 100 koopt. Waar het mij vooral om gaat is dat wat ik brand
ik ook later weer kan terug halen (games), en ook wanneer iemand een dvd (game) van me leend, dat
hij/zij m dan ook makkelijk op zijn pc kan spelen.

Maar als ik het dus goed begrijp maakt t tegenwoordig niet veel meer uit, vooral niet qua kwaliteit en
gebruik, zolang met maar een redelijk nieuwe pc heeft (lees; dvd speler erin).

Toch grappig, zelf, en ook mijn broer gingen altijd uit van dat -R beter was dan +R, maar het is dus
juist anders om?

Leon

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan