R4 kaartje werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petra71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Hallo,
Wij zijn op wereldreis en hebben voor onze dochters een 'normale ds' en een dsi xl bij ons.
In de dsi xl zit een R4i kaart met een 8gb sd kaartje. Deze staat vol met spelletjes en films. Sinds gisteren doet deze kaart het niet meer. Als we de ds opstarten en het icoontje 'meet the robinsons disney' aanklikken, dan blijft het scherm hangen op het beginscherm van R4, je ziet met gouden letters/cijfer R4 i staan en verder gebeurt er niets.
Ik heb het kaartje eruit gehaald en geprobeerd de bestanden over te zetten op de laptop, maar dan gaat niet. Krijg dan de volgende foutmelding: 'de opgegeven I/O bewerking op \device\harddisk\DR15 is niet voltooid bij het verlopen van de time-out periode'. Lijkt erop dat het kaartje kapot is dus.
Nou hebben we nog een 4gb kaartje bij ons en ik dacht, dan zet ik de spelletjes van de andere dochter op dit kaartje en dan kan ze in ieder geval spelletjes spelen. Maar dit werkt ook niet... als we dit kaartje erin stoppen dan krijgen we een zwart scherm met de tekst 'loading'.
Een kleine ramp dus....reizen met een camper is zoveel fijner als je kunt ds-en achterin!

Heeft iemand een idee of we hetzij het 8gb kaartje nieuw leven in kunnen blazen (ben bang van niet), of in ieder geval de bestanden eraf kunnen krijgen zodat we een nieuw kaartje kunnen kopen en alles er weer opzetten, óf hoe we het 4gb kaartje aan de praat kunnen krijgen in de dsi xl.

Vooral namens onze dochter, alvast heeel erg bedankt!:)

Heb ook hetzelfde probleem gehad, heb het R4 kaartje geformatteerd, helaas waren toen alle spellen eraf en moest ik de R4 software er zelf weer opzetten.

Hoi is het inmiddels al gelukt. Ik heb het zelfde probleem ben zover dat ik de nieuwste software en kernel heb maar ik krijg er maar 1 spel op 4 GB kaartje. Ik snap er niks meer van. Iemand een idee???:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan