R4 kaartje zegt loading...

Status
Niet open voor verdere reacties.

yumechanxx

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2011
Hallo,

Ik heb al een jaar of 2 een R4 SDHC kaartje. Het mooie aan zo'n kaartje is, je kan alles downloaden en erop zetten. Laatst besloot ik mijn DS lite weer eens uit de kast te halen en even een spel te spelen. Maar toen ik het wilde opstarten bleef het screen op loading... staan. Ik heb al verschillende firmware geprobeerd te downloaden in de volgende talen: Engels, Duits, Nederlands, Japans, Spaans en Chinees (vereenvouwdigd Han).
Het screen bleef op loading... staan. Niet leuk dus. Ik heb al alles met firmware geprobeerd, maar niks werkte. Nu heb ik dus mijn kaartje (die overigens 8gb is) opnieuw VOLLEDIG geformatteerd. Nu staat er dus GEEN firmware meer op van wat dan ook. Ik heb het doosje niet meer, maar daar stond ook geen link op. Dus ik denk dat ik een nepkaartje heb. Voor wat extra informatie over mijn DS en R4:

kaart: DS lite R4 SDHC
ds: DS lite
Microchipkaart-dingetje: Micro SD HC 8gb

Mijn 8gb is nu helemaal LEEG dus als u me het stap voor stap (dus vanaf firmware downloaden) instructies zou willen geven, zou ik het erg waarderen.
En wilt u mij a.u.b. niet doorverwijzen naar een ander topic want ik heb al veel topic's
geprobeerd.

Instalatie Tut:

stap 0. Downloaden: Klik

1. Stop uw micro sd geheugenkaart die u wilt installeren voor de R4i SDHC 3DS in de USB 2.0 micro sd reader.
2. Ga naar uw startbalk links onderin naar "mijn computer" of "computer" en selecteer het station van uw USB stick.
3. Rechter klik op het station ( bijvoorbeeld verwisselbare schijf F: ).
4. Selecteer uit de lijst formatteren.
5. Laat alle instellingen ongewijzigd en kies formatteren.
6. Download de laatste R4i software voor de R4i SDHC 1.4.3 / 3DS hier boven deze stappen.
7. Open de R4i SDHC 3DS software met Winrar. ( winrar kunt u gratis downloaden via google: www.google.nl )
8. Pak de bestanden uit naar een locatie op uw harde schijf die u makkelijk kunt terug vinden. U heeft nu 1 map R4i SDHC V1.XX
9. Zet alle bestanden in die in de map R4i SDHC V1.XX staan op uw Micro SD geheugenkaart voor de R4i SDHC Upgrade revolution.
De aanwezige bestanden en mappen op de geheugenkaart zijn na installatie :
- Map: “R4iMenu”
- Map: “moonshl2”
- Map: "moonmemo"
- Bestand: “R4.dat”

Veel suc6

Tut is van internet xD

alles geprobeerd..

ik heb alles stap voor stap gedaan maar het werkte niet :confused:
het enige wat ik moet doen, is hem uitpakken in winrar, toch?

ik heb het mapje R4i SDHC V1.XX ook niet! :eek:
ik ga het nog een keer proberen...

Open winrar selecteer alles met ctrl + c en ga naar de root (hoofdmap) van je SD kaart en druk op crtrl + v
PS: Heb je wel een R4 die SDHC compitabel is? Probeer het met een andere SD kaart. Ik weet dat je het hebt gevraagd maar alsnog

hoe weet je of de R4 kaart compatibel is met de micro SD HC kaart

Heb net Scandisk Mobile ultra 8GB micro SD HC kaart gekocht. Heb deze in mijn zoon zijn bestaande R4 kaart gestoken. Als ik deze in de nintendo DS steek blijft hij loaden.
Ben echt geen krak hierin. Wat nog te doen ?
Om volledig te zijn de R4 op de R4 kaart staat R4 Revolution for DS (NDSL/NDS)

Laatst bewerkt:
Blaas effe alle poorten van de r4 schoon (sd en de r4 zelf en de dsl ingang)

beste, heb ik geprobeerd en werkt niet. Ik had dit ook verwacht daar het met andere SD kaart wel lukt.

Ik denk dat hij niet compitabel is probeer GB (of kleiner)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan