R9 270 fans draaien, stoppen, draaien, stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvann

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Hallo,

Het lijkt mijn jaarlijkse faalweek wel, want deze week zijn er gelijk 3 apparaten raar gaan functioneren, dit is nummer 3, de vorige 2 heb ik opgelost hopelijk kunnen jullie me ook helpen het 3de probleem op te lossen.

Ik heb een R9 270 2GB van MSI met twin frozen cooler of iets dergelijks in mijn desktop.
Ik gebruik mijn desktop niet extreem vaak sinds ik mijn laptop heb, de laatste keer dat ik hem proper gebruikt heb was Zondagavond.
Vandaag wou ik mijn PC weer opstarten, maar het viel me op dat mijn 2 monitoren niet aan gingen.
Ik heb dus de volgende dingen geprobeerd:

- Monitor 1 DVI kabel er in en eruit
- Monitor 2 DVI kabel er in en eruit
- Gechecked of alle kabels goed zaten

Toen had ik mijn PC kast geopend en even goed aan alle voedingskabels geduwd, nog steeds niks.
Uiteindelijk viel het me wel op dat mijn videokaart een raar patroontje deed:

- PC aan
- Fans aan
* 3 seconden later *
- Fans vallen uit
* 3 seconden later *
- Fans aan
* 3 seconden later *
- Fans vallen uit
... etcetera

Het lijkt me niet gezond om hem zo door te laten gaan dus ik heb maar snel weer de PC uitgezet.
Normaal gaat het zo: Gaat hij aan en valt hij na 3 seconden weer uit, dan zet ie zijn kracht erin en blijft de fan ook aan totdat ik de PC uitzet.

De monitoren heb ik nog getest op mijn laptop welke proper functioneren, maar als je het bovenstaande verhaal lees is dat natuurlijk te verwachten.

Ik gebruik mijn desktop niet extreem veel en lang, de vorige keer had ik ook geen rare dingen meegemaakt.
De videokaart is nog geen jaar oud (heeft ook nog garantie voor het geval dat) maar hij is ook nog nooit overclocked geweest of iets dergelijks.

De voeding is wel wat ouder, maar deze heeft ook nog nooit echt kuren gehad.
De voeding is van het merk huntkey, serienummer geen idee maar hij kan maximaal 400~ trekken.

Als iemand suggesties heb, ik hoor ze graag.

Laatst bewerkt:
Oke ... ik heb dit probleem opgelost op precies dezelfde manier als hoe ik de andere 2 problemen heb opgelost:

Nix doen en hopen dat het gaat werken

In dat geval, iemand enige suggestie waarom dit gebeurde?

Ik denk dat je voeding versleten is. Huntkey staat ook bekend als een merk van slechte kwaliteit voedingen. Grote kans dus dat het vervangen daarvan al de problemen blijvend oplost.

Ik had precies dezelfde gedachte als K1pje bij je probleem: Voedingsprobleem.
Hetzelfde afgelopen vrijdag gehad met een andere pc, waar de ventilatoren wel gingen draaien (ook de ventilator van de videokaart) maar er geen beeld verscheen. Vervanging van de voeding door een a-merk voeding van voldoende wattage verhielp het probleem.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan