R9 280x Grijs scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kebabsnor

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn gigabyte r9 280x binnengekregen en daarna ben ik battlefield 4 gaan spelen.
Na een paar minuten in battlefield 4 liep alles vast en mijn beeld viel weg en daarna rebooten mijn pc.
Daarna kreeg ik nog een keer grijze strepen in mijn scherm en een dx error.
Nu krijg ik als ik een paar min aan het spelen ben grijs scherm en daarna kan ik gewoon verder spelen.
Het is niet heel erg hinderend maar het zou fijn zijn als ik weet waar het aan ligt.
Dit is alleen met battlefield 4 want ik heb assassins creed black flag ook getest en daar was niks aan de hand.
Voorheen met mijn 560 ti hawk hier geen last van gehad.

i5 2550k 4,2 Ghz
8gb kingstone 1600mhz ram
Sabertooth z77
600watt cooler master gx lite

Hoi,

even voor de zekerheid de nvidea drivers goed verwijderd?

Ja ik heb de nividea drivers goed verwijdert.
Ik lees dat meerdere mensen hier last van hebben en dat het kan liggen aan de voltage.
Blijkbaar hebben ze het voltage te laag gezet op deze kaart maar ik kan daar niks aandoen omdat de voltages gelocked zijn op deze kaart.

Hoi,

Dan zal amd wel met een aanpassing komen neem ik aan als dit een bekend probleem is.

Nu zag ik vanmorgen toch nog iets van nvidia staan dus dit heb ik verwijderd.
Toen rebooten ik mijn pc en kreeg ik niks meer.
Ik krijg men moederbord scherm nog en ik zie het windows 8 vlaggetje en daarna krijg ik zwart beeld en ik zie alleen mijn muis.
Mijn toetsenbord blijft aan en uit springen en er gebeurt niks als ik dan even wacht en opnieuw aanzet krijg ik te zien dat windows niet goed opgestart kon worden.
Ik heb dus mijn 560 weer erin gedaan en toen was alles weer goed en even de amd drivers gedeinstalleerd.
Nog steeds geen beeld met de r9 280x.

Hoi,

Ik zou met de nvidea kaart de nvidea drivers en de amd drivers de-installeren dan pc uit de amd kaart erin bouwen en dan de amd drivers installeren. dat is normaal de manier.

Heb ik ook gedaan in het begin.
Ook veel andere mensen met de gigabyte hebben hier last van.
Ik ga hem terugsturen en ik ga een wel een 770 halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan