Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat specs betreft is de 290 toch wel weer wat beter dan de 7970. Waarom dan toch voor die gaan?Het prijsverschil is het vanuit een price for performance standpunt niet waard. Als je voor een paar fps zonder problemen 120 euro extra over hebt, dan wel.
Puur vanuit een Price for Performance standpunt zou ik een 7970 kopen. Doordat deze met aftermarket koelers komen heb je ook veel oc ruimte en je kan al kaarten kopen die standaard flink ge-overclocked zijn.
Qua fps is een besparing van 200 euro het voor de meeste mensen niet waard om een 290 of 290x te nemen, tenzij je het extra geheugen nodig hebt (triple monitor, 4k?).
Ik gebruik maar 1 monitor, dus dan ga ik sowieso voor de 290.Je moet bij deze wel opmerken dat er nauwelijks verschil is tussen de 290 en 290x bij het gebruik van 1 monitor. De performance is simpelweg goed genoeg om het niet veel meer uit te laten maken.
Persoonlijk zou ik zelf wachten op de 290's met aftermarket koelers. Uit de reviews blijkt simpelweg dat beide kaarten (290 en 290x) niet op vol vermogen draaien met de standaard koeler. Ik ga zelf sowieso met veel interesse wachten op de resultaten van "mantle" in december.
Verder verschillen de 7970/280x nog met de 290's qua ondersteuning voor trueaudio en bridgeless crossfire. Als "veteraan" crossfire gebruiker met meerdere monitoren is dat iets wat voor mij persoonlijk ook meeweegt.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.