• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Raadsel ? Kan niet centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Berichten
645
Ik zit met een raar probleem.

Ik heb een excel bestand die 10 Tabbladen heeft. Het is de bedoeling dat de eerste 9
hun informatie halen uit het laatste tabblad. Dit gaat prima op 4 Tabbladen na. Daar komt gewoon de formule in de cel te staan zoals bijvoorbeeld =Options!B2
Ook kan ik in dit tablad getallen niet centreren, het getal wordt altijd linksonder in de cel gezet. (tekst doet hij weer wel :rolleyes:)

Kent iemand dit fenomeen en nog beter weet iemand de oplossing ?

Groeten,
Jacques
 

Bijlagen

  • dartcalcbeta5.rar
    90,7 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Beste Revdutchi ;)

Kan je soms een deel van je bestandje hier posten, zonder gevoelige informatie waarin het probleem zich voordoet.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Revdutchi ;)

Kan je soms een deel van je bestandje hier posten, zonder gevoelige informatie waarin het probleem zich voordoet.

Groetjes Danny. :thumb:

Ok gedaan, jij hebt het al eens gezien Danny ;) Het gaat om het tablad tactics

Groeten,
Jacques
 
Ik zit met een raar probleem.

Ik heb een excel bestand die 10 Tabbladen heeft. Het is de bedoeling dat de eerste 9
hun informatie halen uit het laatste tabblad. Dit gaat prima op 4 Tabbladen na. Daar komt gewoon de formule in de cel te staan zoals bijvoorbeeld =Options!B2
Ook kan ik in dit tablad getallen niet centreren, het getal wordt altijd linksonder in de cel gezet. (tekst doet hij weer wel :rolleyes:)

Kent iemand dit fenomeen en nog beter weet iemand de oplossing ?

Groeten,
Jacques

Het kan zijn dat ik moe ben, maar volgens mij geef je niet aan in welkblad!cel de informatie staat, en naar welk blad!cel het heen moet. En waar moet het aan voldoen, zodat een helper weet wat voor formules hij/zij moet toepassen. Daar ben ik benieuwd naar, misschien kan ik je dan helpen.
 
Het kan zijn dat ik moe ben, maar volgens mij geef je niet aan in welkblad!cel de informatie staat, en naar welk blad!cel het heen moet. En waar moet het aan voldoen, zodat een helper weet wat voor formules hij/zij moet toepassen. Daar ben ik benieuwd naar, misschien kan ik je dan helpen.

Gotty,

Het maakt niet uit, probeer maar op 1 van de tabladen Tactics een verwijzing naar een andere cel te maken dmv =B2 of =Options!C6 of whatever. Geen enkele verwijzing werkt in geen enkele cel :confused:

AANPASSING: Oops zie nu inderdaad dat ik niet gemeld had dat het om de tabbladen Tactics 1 t/m 4 ging.

Groeten,
Jacques
 
Laatst bewerkt:
Gotty,

Het maakt niet uit, probeer maar op 1 van de tabladen Tactics een verwijzing naar een andere cel te maken dmv =B2 of =Options!C6 of whatever. Geen enkele verwijzing werkt in geen enkele cel :confused:

AANPASSING: Oops zie nu inderdaad dat ik niet gemeld had dat het om de tabbladen Tactics 1 t/m 4 ging.

Groeten,
Jacques

Bestandje.

Van Tactics naar Single wil wel, zie Single1 & Single2 maar volgens mij bedoel je dat niet, Tactics1 staat in W22 de functie, en niet de uitkomst. Ik snap er niets van :confused:. Je lijkt die cel niet (onbewust) te hebben beveiligd als ik in de opties kijk. Er zullen zich vast nog wel helpers melden, ik ben benieuwd. Misschien ligt het er trouwens aan dat je een binair werkboek hebt, niet dat ik weet wat daar het voordeel van is ten opzichte van een gewoon werkboek.
 
Laatst bewerkt:
Opslaan als xls verandert niets, het probleem blijft. Daarnaast heb ik dan geen macro's meer :(

Ik weet ook niet waarom het een xlsb bestand is geworden, ergens onderweg zal excel dat zo hebben gedaan en omdat alles functioneerde heb ik er geen aandacht aan geschonken.

Maargoed, het probleem is er nog.

Groeten,
Jacques
 
Opslaan als xls verandert niets, het probleem blijft. Daarnaast heb ik dan geen macro's meer :(

Ik weet ook niet waarom het een xlsb bestand is geworden, ergens onderweg zal excel dat zo hebben gedaan en omdat alles functioneerde heb ik er geen aandacht aan geschonken.

Maargoed, het probleem is er nog.

Groeten,
Jacques

Maar dat probleem wat ik ondervind in jouw bestandje is dus wel het probleem wat je bedoelt? Zo ja, dan weet ik niet hoe ik je moet helpen, maar er meld er zich vast wel 1 is mijn ervaring.
 
Ja dat is het probleem, plus dat je getallen niet kan centreren in een cel in de tabbladen tactics. De getallen staan steeds links onder.

Groeten,
Jacques
 
Schakel 'formules weergeven' uit.

Gr. Wheel.

OMG, wat 1 stom selectie vinkje 2 dagen zoeken kan opleveren.
Wheel in ieder geval voor vandaag ben jij mijn held.

Mega mega thx :thumb::thumb::thumb:

Groeten,
Jacques
 
Schakel 'formules weergeven' uit.

Gr. Wheel.

In de opties => tabblad weergave staat onde de kop Vensteropties de mogelijkheid Formules Maar daarmee maak ik de cellen kleiner. Hoe krijg je dit voor elkaar dan?
 
Extra ----> Opties ------> Tab weergave en dan bij vensteropties
Bij mij werden de cellen ook kleiner, dus dat heb ik daarna hersteld.

Groeten,
Jacques
 
Laatst bewerkt:
Het tonen van alle formules ipv de uitkomsten van de formules kan je doen dmv de schakel-toets-combinatie Ctrl + ` (het accentteken dat naar achteren wijst)

Groet, Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan