raadselachtig netwerkprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter R.V.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R.V.

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Ik heb 2 lang geleden PC's aan elkaargeknoopt, eentje draaiend op W2K, de ander op Windows NT. Nu heb ik de 1 van de twee PC's verplaatst en daarom alle kabels losgemaakt en weer opnieuw ingeplugd.
Maar als ik nu vanuit de W2000-PC verbinding wil maken verschijnt ineens de melding:"..... is niet toegankelijk. Kan het netwerkpad niet vinden".
Het merkwaardige is nu dat ik helemaal NIKS aan de instellingen veranderd heb en ook de kabels stevig heb aangeduwd. Ik heb geen idee meer hoe ik destijds het netwerk heb aangelegd en omdat ik nauwelijks verstand van de materie heb, ben ik een beetje bevreesd om dat netwerk opnieuw op te bouwen. Mijn vraag nu is: wat is nu de meest voor de hand liggende verklaring, in acht genomen dat ik geen enkele instelling heb veranderd, alleen alle bedrading van de PC's heb in- en uitgeplugd?

Heb ik ook wel eens. Hier los ik het altijd op door start te klikken, en dan "zoeken" Kies dan de optie "computer zoeken". Geef dan de naam op van de pc die je zoekt. Bij mij vindt hij hem dan altijd en daarna doet hij het dan weer.

Geplaatst door Tanja1968
Heb ik ook wel eens. Hier los ik het altijd op door start te klikken, en dan "zoeken" Kies dan de optie "computer zoeken". Geef dan de naam op van de pc die je zoekt. Bij mij vindt hij hem dan altijd en daarna doet hij het dan weer.
Dankje wel Tanja... Ik heb het inmiddels geprobeerd, maar het systeem zegt dan niks te kunnen vinden (terwijl ik toch de correcte naam heb ingetypt). Wel heb ik dit probleem een hele tijd geleden eerder gehad en toen loste het zich na een maand of zo ineens vanzelf op. Er móet dan ook ergens een sleutel zijn zou je zeggen.... Ik kan het niet hebben dat ik het niet vind.

kun je vanuit de winNT pc wel de win 2000 pc zien?

Heb je misschien meerdere netwerkkaarten zodat je de kabel in de verkeerde kaart hebt geplugd?

Geeft de pc in apparaatbeheer een melding dat iets niet goed geinstalleerd is?

Geplaatst door Tanja1968
kun je vanuit de winNT pc wel de win 2000 pc zien?

Heb je misschien meerdere netwerkkaarten zodat je de kabel in de verkeerde kaart hebt geplugd?

Geeft de pc in apparaatbeheer een melding dat iets niet goed geinstalleerd is?

hallo Tanja,

De antwoorden zijn:

-Nee. Ik weet niet zeker of dat al zo was of niet.
-Bekabeling heb ik gecheckt, alles zit op de juiste plaats.
-Nee, da's het vreemde. Alles zou zg. moeten werken....

Ik ga me er de komende week verder over buigen en denk erover alles maar opnieuw te gaan doen en dan zelfs met nóg een PC erbij. Maar leken als ik zien daar enrom tegenop.....:rolleyes:
En tips blijven altijd welom natuurlijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan